Instagram

Instagram

Wednesday, February 20, 2013

Meter ke'eksaited'an

Assalammualaikum..dan selamat pagi..  :)

Sebulan sudah saya membiarkan blog tanpa sebarang entry...cuti seminggu raye cine aritu pun ingtkan nk updet entry...tp x updet2 jugak...dok membizikan diri buat dokumentasi lahh...minit mesyuarat lah...PBS lah...tgk tivi lah...tido lah.... (2 bende ni mmg WAJIB dalam senarai yang perlu saya buat tiap2 hari..)hihhii

Owh ye..mau bercerita pasal ke'eksaited'an nk smbut org baru....nk kikut meter teruja tu...mmg la eksaited...tp makin nk dekat hari...makin bercampur baur perasaan...makin byk dgr pesanan senior2 ,kakak2, emak2..makcik2 yg menurunkan ilmu2 persediaan utk bersalin...semua saya sedut..simpan bebaik dlm pale otak....melalui pembacaan pun ade saya buat...dan mmg ade sebahagian yang same mcm nasihat2 yg diberikan...saya hargai semuanya...Persediaan??owh..kalau nk ikutkan...mmg nk lengkapkan dr top to toe kan...dgn segala bocker/bouncer la...baby cot la...etc la...tp we olas berdua buat cm zaman dulu2 je...ala kadar...bile perlu nnti..baru la g beli...skarang baby x kuar lagi..kang buatnye beli semua kelengkapan ( yg x digunakan sgt pun nk jugak beli) nnti lahirlah rase membazir pulak...lagipun saya tidak perlu risau...sbb, saya dh trained  si ayah untuk beli ape2 keperluan yg ad-hoc kene beli...siap soh beliau ingat brand /bentuk segala bagai...
 Ape yg saye prasan...since preggy..mmg kurang bergambar...ade gak tanye si daddy..mahu buat suke suki sesi fotoshutttt maternity x?si daddy kate...x yh la...baby tu biar duk diam2 kt dlm perut...
owh ye..lagi pun..si maknye mmg x berkeyakinan nk bergambar sgt...sbb bentuk muka sudah berubah...ade pertambahan sel2 lemak di pipi..serta mmg sejak akhir2 ni ter'perasan'  yg kulit muka kekurangan vit c..so, kulit jadi kering..dan kusam...since preggy..dh x consume collagen yg telah saya gune sejak 3 tahun dulu...takut makan..muntah balik...Tapi xpe la...nnti pas bersalin...semua rutin2 sebelum preggy, saya buat semula...

Owh ye...dis week dh g check up 34wks...n nurse kate...he/she (saje xmo mention gender) dh engaged sesangat...
SAYA -----> hmmm...ok..(sambil buat muke blur + eksaited + sambil tanye...kalau engaged dh tu nape..)

pastu si nurse explain bla..bla..bla bla...n saya....listen...listen...listen...listen je la kan...
dh pas sesi listen...listen ...listen...bertambah la nebes kan...so, mule la buat sesi interbiu secara x rasmi ngn senior2 (yg dh ade pengalaman anak sorg dua orang..tiga orang pat orang...)...bestnye..tanye mak saye...mak saye mmg bg jawapan cool giler la....""alaaa...rileks je la...baby..mmg suke pusing2...."" (mak aku mmg x bg anak die nebes ...so, saya pun sambung tralalalalalala ...rileks je...

Tralalala la sgt kan...tp dh 2 hari rase sakit2 sikit2 wooo....nak pulak tu..mmg dh start skolah plak tu...pastu dh start pikir mcm2 nk kejor silibus...(takot nawwww silibus tu lari yg nk dikejar sgt...)...

Si daddy harap si baby  kua pada same tarikh dgn dirinya..20hb next month...tp si nurse (berdasarkan kan roda putar2 yg dok ade kt Klinik Kesihatan tu...) kate..end of March...si daddy... "owhh tak...baby kuar same tarikh ngn daddy ye.."....T___T....bagus la tu...kang celebrate besday dua beranak sesame ye...senang mummynye buat dabel celebration kaaaannnnn??? hikkksss..

hmm..ok la...entry ke'eksaited'an ini harus diberhentikan...sebab saya mahu buat keje skolah plak....sebelum berakhir...saye letak 2 keping gambar ye....1) gambar time kurus2 8 bulan yg lalu...2) gambar yg saya akan /bakal rindu bile 8bulan akan datang... :)

Doakan semuanya selamat ye sahabat ...minta maaf zahir batin...mane salah silap..terkasar bahase...ter.. itu...ter ini...halalkan makan minum ye...

gambar 1 : time kurussssssssaangat uolsss...less than 42kg ok

gambar 2 : saje amik pose duduk...nk elak efek pembesaran yg melampau2 since preggy...I will miss this moment after a year...cayo lah...

owhye....gambar time my SIL kawen last 2 weeks... :)


3 comments:

DEANA said...

hehhe... lain betul kak ana tgk pict.. rase2 cam bb girl jer... :)
hope mummy ngn bb selamat dan dipermudahkan segala urusan ^_^

wanie said...

rose...
wanie rasa cam maintain jer berat badan rose, x der la makin membesar , tgk jihan makin kecik except for me hahahhaha

rose sensei said...

kak nana: hihihi..ritu doc kate bby tutup kaki...so,doc buat assumption yg ros dpt bby girl...ape2pun harap bby selamat dilahirkan...


Wanie: hihih...mmg rase cm x membesar...tang bontot tu mmg semangat betul naiknye...