Instagram

Instagram

Friday, January 15, 2010

kenapa saya tak update blog??

saya tiada masa utk menaip..sdgkan saya byk crite nk kongsi..saya rasa dgn cara menaip kisah hidup saya di blog dpt meredakan segala kekusutan yg saya alami...

byk..mmg byk kerja..saya harap kengkawan yg lain yg bukan bekerja sebagi ckgu jgn lah anda sume menganggpa bahawa ia memang berbaloi dgn saya + ckgu2 yg lain yg telah bercuti selama sebulan ++ tersebut PATUT memerima kerja yg byk semasa diawal tahun...FYI..kitorg ckgu cikgi ni..kerje mmg byk SETIAP masa..diULANGi : SETIAP masa ok!!..kerje sebagai HUMAN Engineer mmg SATU kerjaya yg sgt mencabar..kongnitif, fizikal , kecekapan, kecerdasan, kebolehan dan mcm2 lagi yg ada pada SETIAP pelajar HARUS dinilai..so, sesiapa diantara anda yg ingin / bercita ingin jd cikgu...baik lupakan..indah didengar..tp, hakikatnya adalah sebalik..tetibe saya teringat kisah saya di tahun pertama di UKM..mase minggu orientasi..ade fasilitator Fakulti Pendidikan mengedarkan satu set soalan 'survey' la kan..kt sume freshie...ade soalan yg saya masih ingat dan takkan lupe smpi bile2..kerana jawapan saya adalah berbeza dgn jwpn rakan2 saya yg lain..soalannya berbunyik begini.."Adakah anda akan mengajak orang lain (sahabat terdekat, adik beradik,@ saudara mara) untuk menyertai profession perguruan?" JAWAPAN saya: TIDAK sama sekali...dgn alasan...'mantapkan dan latihlah guru yg sedia ada supaya mereka tabah dan cekal hadapi dunia perguruan ini'...
Justify Full
bila bercakap pasal diNILAI pulak..maka, kami ckgu2 dilambakkan dgn pelbagai jenis borang penilaian utk menilai setiap pelajar...dan kami juga akan dinilai oleh para pentadbir atas cara bagaimana kami menilai pelajar2 tersebut...owhhhhh....dh seakan kerja kerani la pulak..saya rasa kerja kerani di sekolah lagi best..sbb, mereka dpt DUDUK di bilih berhawa dingin...DUDUK saje ok..nk bgun juz g mintak tandatangan pengetua, GPK dan pergi dr meja ke meja antara mereka sahaja..owhh..heaven nye...

kerje2 semakin byk..buku2 students harus ditanda...program itu,program ini, mesyuarat itu, mesyuarat ini...dokumen itu, dokumen ini..waaaaa..bile dh bertambah kerje..byk kerje ade yg pending..bukan saya tidak bijak untuk arrange masa saya..tp, masa mmg sgt CEMBURU ngn saya..saya tidak tahu kenapa MASA perlu CEMBURU ngn saya...

think positive..ini kan azam saya..so, saya perlu hadapinya.. T__T
mantapkan kerjaya..cehhh..
oppsss...ye la ye la..saya cuba..~~

No comments: