Instagram

Instagram

Monday, January 25, 2010

saje- saje

salam semua..saye tak tau nk tulis mende kt entry kali ni...tp mau crite pasal keje je..

awal tahun byk giler keje (thinking ofr a while....pertengahan tahun ngn akihr tahun dh tak byk keje ke???)..hahahah...dats sound funny rite?since dh masuk thn kedua ngaja ni, byk jawatan yg dapat..tugas makin berat...saya masih membiasakan diri dengan tugas2 disiplin sekolah...sgt mencabar dan sgt byk kerja...sume kesalahan pelajar perlu direkodkan..then,perlu transfer kesalahan diorg tu dlm kad merit..bile dh masuk name dlm kad merit, mata penalti berkurang..cabaran yg lain ialah, saya perlu lebih ingat nama budak2 dan kelas mereka sekali supaya senang bila kes2 disiplin, kita terus repot waktu meeting...so far, saya mempunyai ingatan yg kuat..
ari jumaat yg lalu, saya memang mengamuk dgn satu kelas tingkatan 2 ni...kalu nk crite kt sini, mmg sgt buruk perangai mereka dan saya pun telah mengeluarkan perangai buruk saya..hahha..nasib la korang...buat perangai lagi ngn aku!!sib baik waktu kedua terakhir..smpi kwn saya pun saye hampir nk tengking2 die..kawan saya terasa hati, tapi saya dh mintak maaf,sbb waktu marah sumenye tak ley control..sorry ilah...

arini lak, saya nk g awl ke skolah sbb:
1) saya jd guru bertugas minggu ni
2) saya nk semak buku kawalan kelas utk rekod segala masalah/ disiplin plajar. Sumenye utk 13 buah kelas.
3) saya nk test fungsi LCD kt Makmal matematik tu..sbb arini saya kene observe ngn Ketua Bidang Maths & Sc. Kalu tak berfungsi, saya kene dgn pantas merancang plan B..hohoh..harap2 ok la sumenye..
4) saya mahu buat last stage utk key-in data pelajar saya dlm Sistem Maklumat Murid. Esok last submit.

Ade kerje lagi yg masih pending iaitu :
1) nk buat proposal utk Kajian Tindakan Topikal dalam Maths Form 1. (apa pun lom buat lagi...otak dh berkarat utk buat proposal..dh tinggalkan kemahiran membuat proposal dr tahun 2007 dh!!!)
2) nk isi maklumat pejar dlm buku rekod pendaftaran dlm bilik PKHEM..haihhh..
3) nk buat latihan kerja pelajar2 saya


ok, itu je...saya mahu smbung key-in data pelajar dlm SMM..

*p/s: doakan saya ok2 aja yg arini.. =)

No comments: