Instagram

Instagram

Wednesday, July 14, 2010

La Tahzan

Astaghfirullah al-azim...rose...come on rose....

3 hari berlalu perasaan sedih yg saya alami...tapi bukan kisah saya..tapi kisah org lain yg membuatkn saya sedih...hmmmm...bukan sedih biase2..tapi TERAMAT SEDIH ok...festime dpt brite dan tgk gambar...mmg terus terkejut, dan membuatkan tahap adrenalin dlm bdn ini terus pergi ke otak dan membuatkan diriku memikir mcm2 perkara yang telah , semasa dan bakal berlaku......subhanallah.....tanpa saya sedar, cecair panas mula mengalir di tebing kelopak mataku....aliran yang sgt deras seperti saluran paip air yang tidak diselenggarakan oleh pihak SYABAS...menyebabkan alirannya sukar untuk diberhentikan walaupun telah disekat2 oleh lengan baju ku...

Lantas, saya memandu menuju kerumah seperti biasa sambil tangan ligat mendail number phone sahabat saya, Aini.......Aini, hanye ko yg boleh dgr ape yg aku alami...thanks dear...u gimme fully support dear....but at that time, sume kata2 aini tu....x dipatuhi sepenuhnya....memandu dlm keadaan berduka lara mmg tidak bagus...ditambah pula sebelum itu mendengar lagu2 syahdu...mmg parah jadinye...maka, saya off kan radio kereta dan pulang ke rumah tanpa gangguan lagu,fikiran kosong....badan hanya di Malaysia...tapi.....jiwa ku melayang dahhhh.....apsal saya bukan adiwira atau ade kuasa magis yg boleh digunakan dikala saya dlm keadaan memerlukan????saya perlukan kepak...utk pergi luar dari Malaysia....pada masa itu juga....haihhhhh....

usai solah maghrib, diri ini hanya menjamah sedikit santapan mlmnya sahaja...xde selera ok...then, go back to my room...n sekali lagi....paip SYABAS leakage lagi....i can't see the pics...i can't read the situation.....i can't think about my work too much because of........argghhhh....

berita yang mengejutkan membuatkan saya tidak boleh tidur lena....tido lewat malam sebab paip SYABAS x ley berhenti...mate dh sembab2..hahahah...dan saya terjaga pada pukul 4 pagi....yeah...badan je yg berehat...tapi, time tido, otak tak ley berehat...fikiran x tenteram...fikiran melayang2 ke luar......then, dpt la perkhabaran sebenar dari luar Malaysia mengenai hal sebenar....terus x ley tido smpi subuh...maka keadaan saya pada hari ke-2..mmg sgt lemah...gagahkan juga melangkah kesekolah...pale dah pening....kondisi badan x stabil......nahhhhh......ku jua turut merasai tempiasnya....risau bersarang dihati ...membuatkan diriku sedih mengenainya....haihhh...

akibat paip SYABAS tidak diselenggara dgn betul...maka, saya mengalami selsema dan batuk yg baru saja bermaharajalela dlm kondisi badan saya...

La tahzan rose....yup....i hope everything will be ok...ade hikmah sebaliknya...tawakaltu alallah...wala hau la wala quwataillah billah...

Ya Allah, berikan lah kesihatan,kemudahan dan kesejahteraan hidup bagi org2 yang saya sayang dan kasihi....elakkan lah sebarang malapetaka dan penyakit yang dtg menimpa saya dan org2 disekeliling saya...tetapkanlah jiwa2 kami pada Mu ya Allah..dan ampunilah dosa2 kami..Amin YRA

~~go dear!!!kuatkan semangat~~

2 comments:

Ilyani said...

sabar eh ros...alhamdulillah dia dh ok... :)

LUVLYDIYANA said...

nape?be strong dear!