Instagram

Instagram

Friday, November 18, 2011

Aku bukan batu ;(

Seloka hatiku yg lara sebab satu perkara....

Notis bertampal sebulan lebih,
namun ia dipandang sepi,
Notis ditampal sebab tuannya tiada,
namun masih dibuat x endah,
Bila tuannya sudah kembali,
baru berlumba2 nk amik kesah,
Bila dah ambil masih lagi bertanya,
Sedangkan prosedur kerja telah disertakan,
Mula mencari perlbagai alasan,
Last -last...pulang kt aku semula..

Aku ambil dan buat semuanya,
Langsaikan kerja sbb fikirkan tanggungjwb aku,
Beratus2 helai ku buat tidak la kukesah (tp arini nk kesah gakk!!)
Ade plak yg menegur muke aku masam bile buat kerje ni..
Haiiihhh...
Semua perbelanjaan aku x claim,
Semua perbelanjaan aku x hiraukan..
Asalkan dapat selesaikan misi sebenar..

Mungkin aku xde kelas..
Itu sebab dianggap seperti bermalas-malas,
Tapi itu semua bukan utk ditunjuk..
bukan untuk dilaung
bukan untuk dicanang,

Tapi biase la..
Telinge sakit bile selesai tugas
Sakit di telinge..sakit kt hati juga..
tapi apekan daya...aku hanye ikan bilis..

Sebahagian sudah aku blacklist..
tahun depan tiada kompromi..
Lembaran kerja tahun ini bakal berakhir..
Aku sudah sediakan lembaran utk tahun hadapan..
Meletakkan misi dan visi peribadi,
Masih membantu dan terus membantu..
Tapi bukan nk jadi batu utk dipijak..
dan bukan batu yg boleh di baling2

Pahit manis masin payau
Aku sendiri yg alami
;)

trimas semuanya...sorry..entry luahan perasaan dihari terakhir skolah...

1 comment:

Azwan Aziz said...

Org yang sabar pasti akan mendapat ganjarannya kelak... semoga maju jaya cikgu Rose... :)