Instagram

Instagram

Thursday, May 17, 2012

Our E-day Part 1

Salam semua, lame rasenye x taip menaip dlm blog ni...dh berbulan dianak tirikan...rase mcm dh cinta je kt blog ni......eh..eh..jgn majuk ye blog..walaupun saye ade cinta hati sendiri...tp dirimu tetap dlm ingatan ku..ahaksss..poyo...


oleh kerana bau nk mulekan fasa baru..saya nk cerite terus pasal E-day saya yg telah berlangsung pada bulan 1 yang lalu bersamaan 28 Jan 2012..(lame x lame aku peram cerite ngn gambar2 tunang). Memang tidak mencanangkan tentang cerita pertunangan kepada sesiapa (kecuali shbt rapat dan ade 2 3 org kakak2 yg rapat kt skolah tu)....so, Alhamdulillah...sepanjang 4 bulan peram gambar...keadaan lebih tenang sbb dpt buat preparation lebih awal dr biasa...(kad kawen dh siap bulan 2 plak tu...gilerrkentang cepanyerrr)

Ok nk cerita pasal ke'excited'an.<-- ade ye perkataan cmtu? Eksaited buat persiapan dgn titik peluh & penat lelah sendiri...Overall majlis berjalan lancar...sbb ini bukan majlis 'retissss' so, everything biase2 sahaja dan simple...yg penting DIY & reuse & recycle & pandai mencari yg murah tetapi cantik...

Hmm..nk mule dr persalinan :
1) Baju pinjam dr my fren Syerie , veil plak beli dr Jakel waktu nk beli baju nikah.Dapat harge rm50 je...3 hari sblm tu..ade gak usha2 veil yg sama kt Jakel...dgn harga rm150...sib baik pegi 3 hari selepas tu ...dpt la murah kan..

Tudung ni mahal sket..sbb Fareeda Selendang Suraiya Manik Pink..Ekceli nk pakai baju yg ade beads pink...tp atas sebab kesulitan nk dptkan baju tu...maka, manik2 pada tudung tu..di sorokkan sedikit...huhuh...

Brooch : beli kt Jln TAR : Rm18 dpt Rm16 (kalau x silap)

Make Up : tentunya SENDIRIAN BERHAD (i boleh mekapkan orang jugak tau...certificate from Zila Zirman)


2) Hantaran
Juz beli polistrene je...sbb bunge2 ngn silver beads tu mmg dh ade dlm simpanan...bunge2 purple tu di guna semual sbb pernah buat dekorasi kt umh org kawen aritu...so, drpd membazir..y not kite MEMPERELOKAN ia kan?
Bakul isi hantaran itu drpd Kak Mai (kakak iparku) mase die bg hntrn kt along time diorg kawen tahun lepas...so, nmpak baru lagi...y not kite guna semula..

**nota setengah kaki: gubahan hntrn saya buat sendiri..kecuali manisan :)

3) Mini pelamin:

Langsir putih blakang tu..mmg simpanan buat deko kt umh org kawen aritu...segala bunge2 pun simpanan sendiri..

Pasu yg ade kiri kanan tu..kene tutup ngn kain ..sbb pasu tu asalnye mak saya nk buang dh tu..(sbb dh beli 2 pasu besar utk deco )..so, saya ni amik lah smule...bege punye bege...dpt la hias tepi pelamin tu..

Stage kt pelamin tu saya amik dr 'pallet' yg org2 hardware dok susun batu bata tu..so, saya soh ayah minta kt kedai cine depan umh..then saya lapik ngn tikar getah..

lapik stage, saya beli kt Ikea :rm 19.90 (kalau x silap) >ekceli lapik tu adalah selimut...tp oleh kerana ukurannye ngam ngam ngn palet tu...so, baik lah kite gunakan.

Lampu dlm almari ngn bwh pasu: itu adalah koleksi peribadi...so, saya balut /selindungkan ngn kain sbb xnk bg nmpk efek lampu sgt..bg nmpk suram2 je...

4) Fotografi : oleh kerana kami adik beradik mmg main kamera..so, saya soh adik saya jd OP saya..(belah incik Tunang ade OP lain)...saya soh adik saya snap pic but guna DSLR saya sendiri..juz bg upah edit je..(budak2 skolah x ley bg upah byk2)hahaha..


Jumlah Kos utk mini pelamin : rm25
Jumlah Kos utk hiasan hntaran : rm100
Jumlah Kos utk fotografi : Rm 50 (upah edit ) + RM 48 (cuci gambar 4R)
Jumlah Kos utk brg hntaran : tidak perlu dinyatakan :)



Next Entry : DIY by Bride to be :)


3 comments:

Ayu Amir said...

GILA JIMAT ROSE!...hASILNYA TETAP CANTIK DAN MENARIK....BLH MINTA ROSE JADI PERUNDING PERKAHWINAN NI...HEHEHE

Anonymous said...

Suka sangat! Jarang jumpa bakal pengantin yg berjimat cermat..slalunya semua nak baru..bagus2..berjimat cermat..

kehidupan selepas perkhwinan lg penting dari majlis..lg byk nk pakai duit..so buat apa nk membazir utk majlis yg beberapa jam je kan?

Cik Ecah said...

waa kreatif...cantik dan jimat kan :)

tahniah!