Instagram

Instagram

Saturday, November 5, 2011

Lame x lawat blog sendiri

Assalam & Selamat sejahtera semua pembaca...agak lame gak la x update blog ni...rase dh semakin meng'anak tiri'kan blog ku ini...makin lame makin surut plak entry setiap bulan..

So, sebagai entry permulaan pada bulan ni, saya nk story la sket pasal life saye dalam tempoh sebulan setengah ni...(gayenye cm bizi la sesangat..cettt)

Hmmm..nk start dr mane ek...owhh ye..nk cerite lepas konsert bunkface la pada 14/10 yg lalu...ok,lepas minggu tersebut...keadaan saya menjadi bz sket..sbb saya kene buat analisis koku..kene tgk2kan borang2 penilaian koku dr cikgu2 sblm mereka submit ke PKKoku..bukan mudah nk ambil alih tugas org lain yg sgt2 expert dlm koku ni..owh ye buat pengetahuan kalian..saya ambil alih tugas kakak saya: Kak Aisyah sbb beliau pergi menunaikan haji..semoga mendapat haji yg mabrur kak!!

So,sebagai pengambil alih tugas..dalam tahun pertama bergelar pembantu kak Aisyah..byk yg perlu saya tahu...kalau bab2 tugas sukan/koku di luar dan tidak melibatkan dokumen...saya boleh lagi handle..tp kalau dh melibatkan analisis/dokumen/surat menyurat...saya mmg agak terkial2..tp xpe...kalau x ambil alih tugas...bile lagi nk blaja kan??

Dalam mase yg same, nk kene hantar ketas soalan pekse akhir tahun ,pastu mase tgh sibuk ni la...mesin nk 'sorting' kertas soalan tu x ley berfungsi..so, kene la ketip kertas sebanyak 500set...(xyh terkejut ye...)saye buat sendiri2..tp soh adik susunkan sebahagian..yg selebihnye saye yg buat sendiri... ;(

Nk dijadikan bz lagi...kerje pengedaran gambar2 graduasi yg telah dicuci pun kene buat gak...seramai 240++ org pelajar yg menyertai Majlis Graduasi SMKSA buat julung2 kalinya..dan saya ditugaskan untuk mengambil gambar para pelajar...
Sebelum edarkan gambar, kene masukkan gambar dlm plastik (untuk protection dr basah)..then kene kenalpasti bebudak tu dr kelas mane...pastu kene bgtau kt setiap kelas soh bebudak nye amik gambar...sampai ke hari ini , gambar2 tersebut masih ade pelajar tidak yg tidak menuntutnya lagi... ;(

Tambahan kebizian...minggu periksa bermula..so,dh periksa..sure la kene tanda ketas pekse tu kan..xkn nk peram je kn..but...alhamdulillah...sume ketas pekse dh siap tanda dan siap key in markah dh dalam komputer skolah...cume dlm SAPS online sahaje yg lom buat...

Pastu ade lg mcm2 saye buat...saye amik tempahan buat hantaran org tunang..pastu ade jugak kerje2 edit mengedit gambar...cm ne la nk ngadap blog sendiri???


owh ye...sebab sampingan x lawat blog sendiri ialah...broadband saye ni lembssss mcm
siput...susah wooo nk upload gambar... ;(


****sbb tu entry ni x de gambar ;D

No comments: