Instagram

Instagram

Monday, August 10, 2009

aku dan tarikh2 ini...

salam..hye..kali ni nk crite pasal tarikh2 yg aku teringat semula ptg td( kol6.40ptg) mse nk balik kerje...ini sume pasal sorg students aku yg nk kate terlebih caring pasal aku..tak la caring sgt kan..tp sekadar bertanye..dak ni pun tolong aku angkat buku2 nk bwk g kt krete...dh la krete aku park kt bengkel..so, cm jauh (ekceli berat..) nk angkut ke sane kan...dak ni terserempak ngn aku mse turun tangge thendie offer nk tolong aku angkat buku..huhuhu..thankz Azam..dak ni ketua kelas 1 AR3..aku ajar kelas ni..aku lak...tanye ngn die...ley tak angkt kan buku ckgu ke krete lak...(ngade2 lak aku ni ye..amik kesempatan ke ni??...dok eyyhhhhh...cume meminta khidmat je...thanks again azam..)..

so, Azam ikot g angakt buku kt krete...sambil2 bercerita menuju ke krete...die tanye soklan ni...
Azam: "cikgu, dh lame ke pakai krete ni? saye rase mesti dh setahun kan?"
Ckgu Rose : (eh..eh..dak ni..bru form 1..dh tau brape lame aku beli krete ke??ni mesti tgk plat kete pun dh tau la kan..) aku jwb..."a'a..dh setahun dh..beli mse hbs blaja..."aku menyambung dgn ramahnye...."dah setahun gak ckgu tak jejak kaki ke UKM (univ terchenta ku di bangi itu)..
Azam : "nape ckgu tanak smbg blaja?"
Ckgu Rose : "ckgu bru je keje..arini (10hb) genap la 9 bln jd cikgu...."
...so, aku pun pelawa la si Azam naik krete n anta die smpai kt gate je...kalu anta smpi kt umh..bdk2 lain jeles..maklum la..aku ni kan hak semua students...ahaks..prasan!!

pastu..dlm perjalananan blik..sambil merangkak2 dlm jam tu..(arini jalan jam lak..cz ptg tadi ujan kan...)then aku teringat kembali perbualan aku ngn Azam td..haiihhh...berputar ligat aku ingat tarikh2 ni..
>>10 hb>>genap 9bln jd cikgu(1st posting kt Andalas)..sblm ni temporary kt merata tempat..kutip pengalaman katekan..
>>12hb>>genap setahun aku tak jejak UKM..12 hb thun2008..itu pun aku dtg konvo..tetibe rase rindu ngn coursemate, roomate, flatmate...zaman2 nakal dulu..skung dh tak ley nakal dh..nanti students aku pun nakal gak jdnye..=)

arini gak la..aku g angkat sumpah untuk menaikkan position jawatan aku ke tahap TETAP..gembire la hati...
byk la yg berkaitan ngn tarikh2 yg ni..tak larat nk tulis lg..nk smbung tande bku..daaaa...

kalu u ols ade kenangan pade tarikh2 sekitar ini..g tau la ye..sharing is caring..daaaa

No comments: