Instagram

Instagram

Saturday, August 29, 2009

{ceritera seminggu bercuti}

awal pose ni aku tak keje...ye la kan..dh cuti skolah..takkan nk keje lak kan..dedikasi la sangat...huhu..so, aku pun duk umh cm boring...ape je yg aku buat..cm bese la...bgun pagi sahur kol 4 @ 4.30 pg..awal gak org2 diumh aku ni bgun..ye la walaupun ade org kate..adalah lebih afdal kite melambat-lambatkan bersahur..dpt keberkatan (kaf ba ra kaf alif ta nun..keberkaaatannn..hahahha)..tp korg jgn ingt aku trus tido pas sahur..pas sahur, aku mandi..then solat la kan..then cm bese..bende WAJIB..FB!!!!ahhah..kengkadang sampai sehari aku on9..boring giler dok umh..nk keluar jejalan ngn member..member keje..nk dating...errkkk..ley ke dating bulan pose ni??(ntah sape la yg nk dating ngn aku kan..hahah)..nk tido..takot terlajak smpi lupe nk buat juadah buke pose..hahaha..so, aku berFB sahaje utk elak aku tido..
tp bkn itu je la kau buat..ade gak la kehulu kehilir cz bantu my dad beli barang2 untuk siapkan rumah aku yg tgh renovate tu..alhamdulillah..rasenye raye ni kami melaram dgn dapur baru...cume tak sempat nk buat langsir baru la..hahaha..bajet dh takde..kitorg plan nk dahulukan perbelanjaan utk perabot..hmmm..ckp pasal perabot..aku pun akan pndhkan sume perabot bilik aku ke bilik mak aku...then, aku mmg nk beli set perabot baru utk bilik aku sendiri..alhamdulillah..tercapai hasrat aku untuk beli aset sendiri..(ape??korg ingt set bilik tidur utk aku kawin ke???) no no no..kawin kang beli set baru..baru ade feel...(ntah bile tahun ntah..hahah)
owh ye...minggu ni aku gaji...alhamdulillah..sume bil dh settle..next gaji dijangka 10hb 9..giler awal..takot aku pas raye jd kayap lak..huhuh..alhamdulillah..nk kate rezeki murah dibulan pose ni..tak tau la..positive thinking la kan...walau sesusah mane pun kite takde duit untuk menghulurkan bantuan kepada yang memerlukan..tp..ingtlah bahawa sekurang2nya kita telah menggembirakan mereka semua...apsal??aku tak cukup duit ke??haha..bese la dunia..duit tu la yg mengawal kita..syukur..rezeki dtg dgn tawaran mengajar n mencurahkan ilmu dr ex-students aku..fast revision for SPM just for ADD MATHS only..welll..aku NEKAD!!!...pulun habis peluang yg ade...thats my PRINCIPLE!!!..
hmmm...dlm sebuhsan aku di umh..bile ingt2 semula..ade jgk benda yg aku tak settle lagi..sumenye bhn2 ngaja utk next week...so, aku berusaha menyiapkan soalan2 final exam sejarah f1..n BM..penah gak nk pikir soalan2 yg perlu dibuat ni...senang sgt pun tak leh..susah sgt pun tak ley..then, aku siap2kan bhn2(handouts n notes) utk students aku..selak punye selak...yg form 1 tu..ade byk bab lagi yg aku tak cover..yg dak form 2 tu..dh habis..so, nk prepare utk soalan topikal je...
pejam celik pejam celik..seminggu dh pose...seminggu dh aku bercuti..semakin hampir nk raya..yg penting..suke atau tak suke ape yg terjadi selepas raye ni..aku kene tempuh gak...cz aku tahu..Allah ade bersama aku....=(

No comments: