Instagram

Instagram

Friday, August 21, 2009

ramadhan datang lagi..

salam ramadhan buat semua yg singgah membace catatan ni..huhu..

ini coretan pertama ku pada malam 1 ramadhan...saje nk imbas kembali dan saje nk bercerita tentang ramadhan kali ini..haihhh..

nk crite kisah2 dulu la ye...tahun ni..tahun pertama aku berpuasa sebagai ckgu...thun lepas tak keje lagi..tahun sebelum tahun lepas hanya jd student je...perghhh...mmg sedey la pose ngn rumet..tanpa ayah dan ibu yg menyediakan sahur n berbuke pose kite..hahaha...teringat dulu mse sahur + struggle siapkan thesis mase tahun ke 4 (final year) blaja..pergghhh...roti gardenia tu mmg jd makanan rutin dh..dan dan jd feberet makanan..(pasal dh tak tau nk mkn ape yg bley mengubat rindu nk buke pose n sahur kat umh)..huhuh..aku ngn rumet siap bawak toaster n beli kaya setin lagi..hahaha...skung ni..nk mkn roti pun cm dh mls..hahha...

teringat lagi..kalu kitorg nk berbuke pose sesame..kitorg..(aku, ain , huda n sali) mesti diskas dulu nk beli lauk ape..then kitorg share duit la..kate nk jimat...huhuh..

teringat lagi...aku ngn geng2 maths sanggup berbuka pose ngn air sahaje..semate2 nk terus memecut ke Warta Bangi...utk mkn KFC...mkn reramai kan best...huhuh..rindu lak kat korg..

teringat lagi..kitorg selalu cadang nk buke pose kt Masjid..kate nk jimat la tu..tp mslhnye..kt masjid, kene makan dlm dulang..satu dulang mesti ade 6 org..masalahnye..kitorg ni stok2 yg tak suke berkongsi..kalu bley..satu dulang tu..biar kami 4 org je..at last..tak penah pun makan kat masjid..coz..memasing tak ley nk join cz..ABC...so, bile sorg ABC...so, tak cukup korum la kan...melepas...


teringat lagi..dulu mase nk g terawih..aku g ngn ain(my roomate)..kalu kitorg tak g surau kamsis, kitorg g kt Masjid UKM tu..naik motor ngn siap bertelekung..korg bygkan la...mane ade dak perempuan naik moto pakai telekung mlm2...dh tu terbang2 la telekung kami tu..sebijik cm haannnnttuuuuu daa...hahaha...

teringat lagi...pas kitorg balik terawih tu..kitorg layan crite korea lak..(haihhh..ape nk jadi la..)...aku pun layan gak tgk..penat thesis,tukar crite korea...hahaha..cm tu la rutin kitorg..buhsan...

teringat lagi...blnpose mse aku final year tu..aku terkene panggilan hangit sempena besday aku..hohho..yg jd perancang utamanya..adalah anak muridku...cuak + malu pun ade cz rasenye satu Malaya dengar aku terkene ngan si Faizal Ismail tu...

teringat lagi...aittt...byknye yg aku teringat....yeah..byk la kot...tetibe ade secret admire lak mse kat Masjid tu...sejuk hati...jumpe pas terawih..hahaha..kenangan tol la...

hahahaahaha..mls dh crite pasal teringat...
ni nk crite pasal thun ni lak..ramadhan kali ni..aku berpose kt umh bersame mak ayah aku..takde lagi nk pikir2 rindu ngn masakan mak..cz..tiap2 hari ley tolong masak kan mak??huhuh...
ok la...selamat berpuase...jgn puase yang yok...pagi2 bukak periuk..huhuh

No comments: