Instagram

Instagram

Sunday, May 30, 2010

Bonjour..bonjour...

wahhh...belog ni cm dh bersarang lak...lame x update..mmg la...kan dh bg tau yg minggu lepas bizi ngn ekzem kan...pastu rase cm malas giler arr nk taip2 kt dlm blog nih...

yg best ye lak...minggu lepas 4 hari je bekerja..so, cuti hari wesak(ari Jumaat ) saya plan nk g Bukit Tinggi bersama kawan kamceng saya,Aini...we ols dh plan dari minggu sebelumnye..time tu saya tgh bizi organize majlis hari guru...so, mmg nk release kan segala kekusutan tu dgn pergi bercuti la...Aini lak mmg sporting morting habisss....

oleh kerana dua-dua kami mmg x penah pegi sane, kitorg mmg memperjudikan diri je g sane..sebab mmg x tau jalan nk kesana....saya dh tanye member saya , Matun dan Sir Hanafi (member FB) sbb, diorg penah g sana...ok la..berdasarkan description yg diorg bg tu...sedikit sebayak menjadi panduan kt kami...Tp, nk ucp tq byk2 kt Garmin si Aini la...ia la telah membantu kami smpi ke sana...tq en.Garmin!!!!

7.00a.m
Kami bertolak dr umh saya, siap2 bwk bekal dr umh...saya bangun dari kol 5.30am..siap kene perli ngn mak saya,"Hamboii...nk g bercuti, awl giler bangunnnn....kalu kerje....haihhh"..saya hanya : "heheheheh..alaaaa...sekali sekala mau bercuti...."

we ols lalu NKVE then lalu la hiway nk ke Karak...Aini siap2 pasang Garmin die...tq la bebehhhhh...

9.00am
selamat smpi kt kaki bukit....tahap keterujaan meningkat secara mendadak seperti keadaan bukit yg sgt curam tersebut...teruje smpi ke tahap petala ke-8...dalam perjalanan nk smpi kt post pengawal kt atas sane tu..kami saling bertanya2 sesama sendiri...antara pertanyaan kami ialah.... " diorg yg keje buat resort nih..mesti pikir 2/3 @ 10 kali nk turun g bersuke ria kt bawah kan?"..kami juga turut menjawab soalan kepada pertanyaan kami "cm ne la lori2 yg bawak bahan2 binaan nih...sanggup naik bukit yg setinggi cm ni???" haaaa...mcm2 lagi la yg kitorg sendiri tanye..kitorg sndiri jawab...





tahniah la kepada kami!!!

9.15am
Kitorg smpi kt post pengawal & kaunter tiket...tix = rm12/adult....then, kt tix tu ade diskaun 15% utk sebarang pembelian makanan/main game etc di kedai2/restaurant yg ade kt Colmar Tropicale tuh...

50 m nk ke post pengawal & kaunter tiket...

tiket: rm12/adult

setelah mendapat tiket..kami pun masuk dan bersedia untuk bersuka ria di sini...


**bersambung**

No comments: