Instagram

Instagram

Saturday, May 1, 2010

k.e.r.j.a

hmmm....nk crite mane dulu ek???

ok, arini 1 mei 2010, diisytiharkan sebagai hari pekerja di seluruh Malaysia..saya tak tahu la pulak sama ada kt negara lain ade cuti hari pekerja ke tak..huhuh...malangnye kali ni cuti hari pekerja jatuh pada hari sabtu dan dah SAH tak de extra cuti pada hari isnin..haihhh....bile la agaknye nk cuti ni...saya....erkkk (mungkin rakan2 guru say yg lain turut serta kott)..sgt mengharapkan cuti...kami terlalu penat dan pelu menyiapkan pelbagai kerja (termasuk menanda kertas jawapan utk ujian bulanan) ..semuanya mesti ON TIME!!!haihhh...x habis pasal ujian bulana, dahhhhh pulak nk kene buat soalan pertengahan tahun...haihh...sib baik, saya hanya buat satu kertas je...kalu ikot pembahagian tugas, saya kene buat 2 kertas..: maths n sejarah...tapi oleh kerana saya baru sahaja buat kertas ujian bulanan utk Maths, maka saya meminta pertukaran dgn Kak Ju..huhuh...

kerja...datang dan pergi...
pas habis satu kerja, dtg satu kerja lagi...masalahnye...kerja yg dok ade..tak dan nk settle...dtg bertimbun...so, byk yg pending...kat sini, ia menguji cara saya mengurus masa...yaaaaa...saya sudah mengurus masa saya dgn betul...tp, kerja terlalu byk...lom kira dgn karenah murid2 yg pelbagai..cm ne tu???


minggu yg paling teruk telah saya tinggal kan semalam...tetapi masih bersisa jua..sebab saya kene siapkan segala kerja saya...saya sgt letih..+ ngantuk...asal nampak bantal je..mesti nak tido..haha...saya bukan kerja mcm orang giler yg tak kenal erti rehat..tp, saya rasa, sekarang ni, saya kne lipat gandakan usaha saya, kerana rasa tanggungjawab terhadap keluarga...kengkadang tringin nk membeli itu dan ini utk keluarga..tp, kite bergaji ciput...yeahh..bukan tidak mensyukuri payment setiap bulan ..tapi setelah ditolak dan dibahagi itu dan ini..yg tinggal adalah cukup2 untuk menampung minyak kreta saya sahaja...tetibe rase cm skolah sya itu jauh sgt dari umh...kerana terpaksa membelanjakan sejumlah wang yg banyak untuk menampung "air minum" kereta saya..huhu...sabar rose~~

ni lagi satu kes kalu la saya byk kerja...kalu byk kerja, kite kengkadang tak prasan kite terbuat muke "ketat"..so, bile kejadian seumpamanya berlaku...mule la ade yg kata saya stress sebab x jumpe bf la...stress sebab nk kawen la..stress sebab jeles la..itu la ini la...ape la...sorry la..mimik muka sebegitu rupa adalah perkara yg diluar jangkaan...ia dibuat secara tidak sedar..maka, jgn la buat spekulasi mcm2...takkan la saya nk crite dr A smpi Z ape kerja saya tgh buat kn...pastu mule la ade yg kate, nk tegur saya kt skolah pun takot..sebab buat muke garang...hello..meh sini nk betulkan persepsi anda semua, garang saya hanya pada pelajar kerana saya guru D, bukan suke2 nk buat muke sengeh sane sengeh sini cm kerang busuk..smpi student pun x takot...kalustudent x takot..what for saya jalan kan tugas ???????yang anda rase takot nk tegur buat ape???orang lain bley je tegur??ingat saya akan tengking u ols ke kalu korg tegur saya????ehh..hello, saya ni berhati perut lagi taw...kalu setakat nk carik pasal ngn saya, better pikir 1000 kali ok...tp, takpe la..org yg ckp takot nk tegur ngn saya tu..mungkin org yg baru kenal saya...saya tak rugi ape2 pun kalu die tak tegur saya...sebab saya ade kawan2 /kakak2/guru2 lain yg BERANI tegur saya...PEDEHALLLLLLLLLL..........

Ya Allah, Kau berikan aku kekuatan untuk melaksanakan tugas2 yang diberikan kepada aku..permudahkan segala urusan ku...

mungkin ade gak yg kata saya ni grab kerja sana sini sebab saya nk kumpul duit sebab......
hahhaha..smbung sendiri.....yang penting.....ade simpanan, ape2 hal..xde la kite seperti kata pepatah..dah terhantuk baru nk terngadah....sekian....


No comments: