Instagram

Instagram

Sunday, May 23, 2010

Kawenthon

owhh laaa...start minggu ni..(22/ 23 hb Mei..) saya dh mule menjelajah segenap pelusuk kawasan-kawasan yang rumahnye ade khemah2 bertema ikot cita rasa...lalu lorong2 rumah yg ade papan tanda " pengantin lelaki & pengantin perempuan" di sekian..sekian hari bulan...ternampak tiang2 yang jadi mangsa untuk dilekatkan signboard dan bunga manggar tanda menuju ke rumah pengantin...dan saya mula menyibukkan diri untuk mengatur masa untuk mencari hadiah yg bersesuaian...mencari baju2 yg bersesuai..(rase cm dh tak byk baju yg terbaru untuk dipakai ke kenduri dah..)

huahuahua....

dan sebermula perkara2 tersebut..maka bermulalah org sekeliling tanya soalan yang bagi saya dah dekat ke berapa kali ntah ditanya kan...tp x pe..selagi saya ade mulut..saya jawab...nak tau soalan nye...."eh, bile ko nk kawin?"
rasanye kalu saya masuk Pop Kuiz atau ape ke...nk je cakap " pass...soalan lain"...huhuuh....
Buat yang bertanya psl saya...atau yg ade niat mau bertanya soalan yg sama...jawapan saya senang je..."sabar..."saya tahu anda kalu jumpe saya mesti nk tanye soalan lain...contohnye.."eh, lawa baju ko.."atau " eh, beli tasbih (merujuk kepada rantai/kalung yg saya pakai) kt mane??"...kan?kan?

ok, smlm saya pergi ke majlis perkahwinan Yanie & Shahir...kawan SMK Meru saya...saya sgt salute ngn die sbb, die sgt cekal dalam membuat semua preparation utk majlis die berdasarkan konsep DIY...hasilnye pun..not bad..congrate Yanie & pasangan...




yanie & husband
bersama rombongan dari Meru ;)
semoga berbahagia

pastu minggu depan, start ngn member nk bertunang...mesti kene pegi..special invitation tuhhh...itu 29hb...
30 hb, ade kenduri kt kampung saya...Pakcik sedara saya ( umo die ngn saya sebaya ok)..mau kawin gak...ape ley buat...kasi pakcik sedara jalan dulu...
pastu...6Jun ade wedding member saya Husnul & Izatt kt Kapar je...InsyaAllah..kalu xde aral melintang pukang...saya sampai...
pastu 12 jun ade wedding member saya ; Azimah Aziz kt Dewan Rembau, N9..tatau nk g ke tak..xde partner...Aini lak g Terengganu...haihhhh.....

inilah misi Kawenthon yg bakal dilaksanakan...lagipun mmg time cuti skolah...ramai orang berpusu2 nk buat majlis...wedding jauh2 saya mmg x ley pegi la...harap maaf zahir dan zahir ye...



* masih berupaya untuk gagahkan diri ke wedding member2..sambil berfikir smule...kalu time aku kawen..sume member2 aku dh dok kelek anak sorang atau mungkin 2 orang...terase dh mmg patut dipanggil Aunty Rosie yang cute...;)

3 comments:

my note said...

hohoohohohoho... selamat berjalan mencari mkn ye.., nk ikut x leh jugak, coz saya nk balik kampung...

-wanie, batch UKM 2008-

A.Z.S said...

x sabar nak tunggu n dengar adam cakap "auntie rose".. hehe! (^-^)..

.:Mrs. Engineer:. said...

tq ros sbab dtg...hu3