Instagram

Instagram

Saturday, December 11, 2010

Langkawi | Gunung Mat Chinchang


Saya tak mau cerita panjang lebar pasar percutian saya..saya tidak mahu buat byk siri2 cerita percutian saya di Langkawi baru ini...kalu nk tahu pasal Langkawi..u ols pun bley gugel sendiri..tap bagi saya..saya nk cerita tentang kegembiraan saya menaiki kereta kabel ke Gunung Mat Chinchang...mmg sgt teruja!!!


baru di perhentian pertama...kt sini anda boleh tgk pemandangan dr udara pada ketinggian 500m ++ dr aras laut..

pemandangan dr stage pertama nk ke Gunung mat Chinchang...

pemandangan dr puncak GMC ke jambatan gantung

pemandangan dari jambatan gantung ...suasana disini sgt sejuk ok..angin sgt kuat..bukan sepoi2 bahase lagi..angin mmg x reti bahase...sejukkkkkkkk...grrrrr~~

pemandangan dr stage pertama



taraaaa~~~~saya dh smpi kt GMC...saye sgt suke..dan saya x rase gayat pun langsung...

ok..ni je yg nk kongsi ngn u ols..ade lagi nk cerite pasal keterujaan naik bot plak...

*p/s: buat sesiapa yg nk g naik cable car ni...pesan saya..jgn pegi waktu pagi..even u ols mmg tahu waktu pagi sgt sejuk dan sesuai utk tgk kepul2 awan kan???pesan saya..waktu pagi..sgt ramai pelancong (yg dtg ikot rombongan bas dr merata2 )..so, kalu anda berdegil gak nk join utk berpusu2 naik pada waktu pagi...anda terpakse beratur panjang utk naik cable car tersebut...so, saya nasihatkan anda untuk naik selepas pukul 11 pagi...org dh x ramai...

1 comment:

alchemy said...

sonoknye cuti2 msia~