Instagram

Instagram

Monday, December 27, 2010

Majlis Akikah kami sepupu sepapat

Ini entry yg kurang perkataan,diatas sebab sebab malas menaip,maka dengan ini saya harap anda boleh la melihat gambar2 sekitar majlis Akikah kami sepupu sepapat.Adik bradik saya yg terlibat cuma saya, along dan naim .Dan untuk 4 bahagian yang lain,dipenuhi oleh kazen terbaru saya(baru lahir:Widad) dan 3 lagi sepupu saya..haha..i can't remember which cousin yg join...;D




hokkkeyy..ini la gambar lembu seekor yg mewakili bahagian-bahagian kami

kulit lembu dikeringkan


sesi melapah daging maging

sesi gotong royong oleh pakcik, makcik,sepupu & jiran2 mbah yg terdekat



4 ketul kaki lembu akan dibakar untuk memudahkan kulitnye dibuang, sebab kaki lembu pun boleh dimakan jugak tau...

Masak ape???ntah...mungkin buat sup pun sedap kot..

sebelum kene bakar, mari kite berposing dulu ye...

keempat-empat kaki telah dibakar



menunggu kaki jadi rentung..



hari kenduri



selepas kenduri..mari amik gambar jugak...





argghhh..giler boring entry ni..tp nk update gak tu...
okla..mau buat keje skolah..daaaa

No comments: