Instagram

Instagram

Sunday, December 12, 2010

Langkawi | Island Hoping part 2

ni plak crite kt Pulau Singa Besar & Pulau Tasik Dayang Bunting..

kt PSB, x ley turun ke pesisir pulau..tp kite boleh tgk bykkkkkkkburung helang tgh berterbangan mencari makanan kt gigi2 air...ade 2 atau 3 spesies helang kt area situ...mmg menarik..malangnye..kalu dh snap pic gune kamera fon je..mane la nk nampak ngn jelas burung helang tu kan...tp, xpe..saya berbangga kerana saya sudah menyampaikan diri kt PSB!!!

ni gambar nye


kami menghabiskan masa selama20 minit sahaja di sini..selepas tu, kami bergerak ke Pulau Dayang Bunting...x yh crite cm ne wujudnye name Dayang Bunting..u ols bley je gugel sendiri kan...

ade nampak x cm ibu mengandung yg tgh baring??bentuk kepala, dada,dan perut??
ade nampak???

kami baru smpi di entrance TDB

tgk ni!!!saya di sini..


asalnye x mo naik bende alah yg ade kt depan saya tu...tp, cm teruja pulak tgk org laen kayuh bende tu..huhu



pengunjung bley mandi manda

org kata..sape yg dh berkahwin dan berhajatkan utk dapat anak, boleh la minum/amik air di tasik ini..mudah2han termakbul lah hajat untuk mendapatkan zuriat...

tapi..saya lom kawin lagi..xkan nk minum air kt tasik ni kan..so, saya hanya main2 air je sudah..walaupun tahu air tasik ni x masin pun...tawarr...(sempat rase kt lidah..;p)

entrance Tasik Dayang Bunting

kami menghabiskan masa lebih kurang 45 minit disini..mmg best..duk lame2 kt TDB ni pun xpe..tp apekan daya, 4 jam yg diberi dalam pakej tu terase cm terlalu sekejap pulak..

Info utk pakej Island Hoping ni..kalu ikot per head..rm40~rm50 jugak la kadarnye..anda boleh pilih sama ada nk pegi share bot ngn org2 lain..atau pun nk sewa charted boat..meaning..u ols sewa bot dlm kadar rm240 utk konco2 korg saje..xkesah nk sumbat brape org dlm bot yg korg nk sewa tu..kapasiti bot boleh dipenuhi dgr 12 org penumpang..so, korg kalkelet la brape kene bayar kalu nk compare bayar utk per head kan?mmg berbaloi2 woooo~~~

dan kali ni saya tidak mabuk laut pun..saya suka pada kelajuan dan ketinggian...cuma kali ni, saya keciwa sket sbb x dpt snorkeling kt Pulau Payar...dan semestinya kalu xde aras melintang pukang..saya akan pegi lagi ke Langkawi...

2 comments:

Aya said...

wah.. bestnye gi langkawi. nak kena take note ni.. kot2 trase nk gi langkawi gak :D

alchemy said...

jeles2~