Instagram

Instagram

Friday, June 3, 2011

DIY : Meja makan beradab!!

Salam semua..dan ini adalah entry ke2 dalam bulan Jun..

Hmmm..hmmm..hmmm...

kejelesan tetibe datang plak..sbb, aku (sorry ye..kali nk nk cakap aku) dok tgk /dengar org g bercuti sane sini..ngn family la..ngn kengkawan la..ngn husband...hmmm..x yh la cakap...mmg amik kesempatan g animun la kan...hmm...tp takpe..redha je...hidup perlu diteruskan..walaupun x dapat g melancong sane sini atau berkepit ngn org2 tersayang...aku tahu...aku ade tanggungjawab yg besar untuk aku pikul sebelum majlis kenduri kawen abg aku ujung minggu depan...

Dan seperti biase..persiapan..toksah cakap la kan..mak aku dh ready awal2 dh..itu ini x cukup..mmg tinggal topap2 je..Ok, bab bahan2 basah/bahan2 mentah..aku x campur..dan aku tak amik kisah...yang aku handle (seperti yang diamanahkan oleh si pengantin) ialah...Kuih muih dari hari sabtu malam ahad, siang sabtu dan hari ahad itu sendiri...pastu aku kene handle semua payment pasal kompang, budak vespa, penanggah,photog (duit baki),duit beli mknn utk buat mkn beradab..dan duit DJ& Karok ...owhh lupe...aku kene simpan rm75 yg berbentuk beratus2 keping duit syiling..sebab pengantin nk buat baling2 duit ngn gule2 pulak...itu sape uruskan?????aku gakkk...

adoiii..adoiii...gini lah kalau yg kawennye ialah ABANG aku...kalau ompompan..kan senang sket...ade sebahagian die bley buat sendiri...

Ekceli...aku update entry ni sbb aku baru je pas melipat tisu2 bercorak yang perlu aku hias untuk meja makan beradap...sbb ape..sebab kitorg x upah org buat deco..so, nk x nk..aku kene la perah idea untuk buat deco kt meja tu...mule2 nk buat cm ni..



tp kertas tisu...x same BESAR ngn kain napkin yg mmg dijadikan khas pada setiap meja untuk di dekorasi...(ada paham ka ini punya ayat??)..so, lepas blaja lipat melipat...aku pun bukak semula...buat la sarung sudu ngn garfu...yg lipatan tisu untuk pengantin..akan ditangguhkan seketika...sbb, kertas tisu tersangat lembik..nk soh die stand sendiri pun kene pikir byk kali cm ne nk buat..haha..

owhh ye...kertas tisu ni..aku jumpe kt Romantika Plaza Alam Sentral...dalam mase yang sama.aku mmg nk g situ sbb nk beli bunga-bunga cinta.....layu di pusara...eheehehe...ternyanyi plak...owh...nk beli bunge sebab aku kene deko bilik pengantin plak....>>>aku lagi...


owh ye...tudung ni sgt cantik..maklumla..tudung Fareeda..Nyata Jelita...asik tgk model2 Fareeda pakai je...so, aku pun rembat gak la..tp beli dr member aku...ok la...

owh ye lagi...aku g Romantika ngn adik aku ngn sorg student aku..(haaa kauuuu..aku date ngn student..) hahaha..ekceli...sebelum aku g Romantika..aku dh g carik tisu ni kt GM Klang..tp, tak dapat...yg dapat aku rembat ialah wrapping paper yg cantik..dan aku plan nk buat lapik meja makan beradap nnti..>>aku lagi...


ngn Daniel...baru je Form2...tapi byk mulut..cm ompompan...kasi blanje la dak ni...sian plak..dh culik dgn keizinan dr parent die..x pulak aku bg makan kan...hihih...


owh ye...cm ni je kot aku nk deco meja makan beradab tu nnti...tgh xde idea...bunge2 yg aku beli tadi pun..x terbuat lagi...tp xpe..ade 10 hari lagi...apede hallllllll....


Eh..eh...korang kalau x caya yg saya ade sedikit bakat untuk mengubah2 ni...sila lah tgk entry ini...
1) DIY Hantaran Along
2) DIY Hantaran Tunang

dan kalau nk tahu cm ne saya deko bilik abg saya...boleh tgk kt Entry ni..


ok la...chow dulu..assalamualaikummm...x jawab dosa...kalau jawab..itu tandanya sayang...;)

1 comment:

alchemy said...

selamat berbizi kak rose~ nk tangan saye, bgtau, kalau bole sy tlg, sy tlg ye~ :-)