Instagram

Instagram

Tuesday, March 15, 2011

Designer x bertauliah

Hallu semua...

Kali ni nk bercerita pasal lukisan. Ya,lukisan....hmmm...kire lakaran la kot...

Ape yg saya lakar??ok, saya lakar cam ne nk hias bilik tido along saye time die kawin nnti...Along mmg dh serahkan bulat2..petak2..segitiga2..bujur2..kt saya untuk memperindahkan bilik die yg x pernah nk indah tu...

Ceritanya cm ni...

...siang tadi...pas kelas, saya g SACC Mall utk ke KK Home Deco..kt situ ingatkan nk usha2 bunge bungi yg murah2 lagi cantik menarik dan tertarik daboom laa kan untuk saya gubah buat hantaran along...tp,malangnya...semuanya cm mahal je...dn x brape banyak pilihan...tapi yang bestnye...saya dapat beli beads chain yang seutas berharga RM1.90...so, saya beli la wane gold black.....mende alah ni akan saye deco kt langsir dan jurai2kan ia secara berselang seli...Lepas tu...gerak ke MPH carik buku..tp dapat 3buah buku je yg dikehendaki...pastu terus gerak ke Klang..pastu...g carik buku2 lagi..(ulat buku la katekan...)..tp malangnya..buku yg dicari x jumpe gak..Maka saya pun pergi lah ke Jalan Taiping atau lebih senang lokasinya di kedai bunga Sayang Cintaku (jgn tanye saye nape kedai tu name die cm tu..)...Kat kedai ni,saya usha beberapa bahan2 nk deco kt hantaran pulak...hmmm..dapat la beli kertas lapik dulang...pastu beli reben sket...(x ley beli skali gusss...nnti rabak duit aku...tp xpe...semuanya masuk buku 555 along..cukup bulan die nk bayar)...

Pastu balik umh..rupenye..along tgk kemas bilik...rupe2nye..set bilik tido dh sampai...cantik...ade la sedikit jeles..sebab katil die cantik dr katil saya..hahahha...tp xpe la...xperlu jeles menjelesi..sebab saya dh beli set bilik tido sendiri pada seawal saya mula bekerja lagi...hiii...Pastu,tetibe idea nk lukis bende alah di bawah ni..sebagai langkah awal nk deco bilik along..hehehhe...Konsep DIY sangat2 diperlukan...dats y,saya sanggup pergi merata tempat nk carik barang yg murah..dan yang penting...ia dapat hasil yang cantik...



hahaha...pandangan dari luar bilik..

*ekceli mahu tunjukkan yg saya nk deco langsir ngn letak beads chain & letak bunge2 sket kt atas rail langsir tu..*



**pandangan dr dalam bilik...**
oleh kerana keluasan bilik terhad..maka, letak katil secara horizontal dan aku dh blur skejap td cm ne nk deco bg cantik..tetibe je ter'lukis' nk letak beads chain & riben kt atas tu...

yang lain...masih blurrrr....


Ekceli, nk tergelak pun ade gak...tetibe boleh rajin plak nk lakar bende alah ni...tu la...dulu soh blaja betul2..amik Lukisan Kejuruteraan ...xmo amik..sibukk nk amik Science Stream konon...pastu soh keje bidang lukis2 xmo..kalu x..kan bley jadi designer cm Eric Leong ke...xpun..designer cm Hatta Dolmat ke (errkk..itu designer baju kan..)..haaa.blasah la..asalkan keje diorang lukis2 gak...


Arrrgggghhh...verangan x habis2...sudah laa si designer x bertauliah ini...meh sambung marking exam paper...

;p



P/s: Like la kalau suke...

1 comment:

Azwan Aziz said...

cantik lukisan... :)