Instagram

Instagram

Thursday, April 8, 2010

"Ops Sikap"

nk jadi polis jap arini..(mmg tiap2 ari jadi polis pun...polis peronda sekolah..sebab, tiap2 ari dok ligan budak2 soh masuk kelas..ligan budak2 ponteng kelas..dari satu tingkat ke tingkat lain..)

oleh kerana tiap2 ari jadi polis, arini saya telah buat satu operasi besar-besaran dan seperti biase lah...tujuan utama saya adalah mencari mangsa..ya...mangsa atas sikap mereka sendiri...operasi kali ini dinamakan "Ops Sikap"..haaaaa..ni bukan ops sikap yg cam kt haiwey tu...ni ops sikap untuk pastikan budak2 buat/siapkan/lengkapkan nota dan latihan Sejarah...

nota: Saya aja Sejarah, selain maths

arini, jadual saya straight & non-stop dr kol 1ptg ..smpi kol 4.10..semua kelas Sejarah.Inilah yang berlaku sepanjang opreasi arini..

Kelas 1 : 2 Asteroid

Bilangan Pelajar : 40 orang
Bilangan Hadir : 38 orang
Bilangan yang melengkapkan nota (tanpa denda): 1 orang
Bilangan yang nota tak lengkap : selebihnye la kan..
Denda:
Pilihan 1: Salin nota dari kawan
Pilihan 2: fotostat nota yg lengkap dari kawan > gune duit diorang> duit blanje utk rehat dh berkurang
Bilangan yang melengkapkan nota (selepas denda): 36 orang

*Analisis: dari 36 orang yg sedang berusehe menyiapkan nota, 4 daripadanya tidak menyiapkan nota sehingga habis waktu mengajar kol2.30ptg...saye plak nk masuk kelas ke-2..so, denda tmbahan....ajak siapkan kerja di luar kelas di kelas yang ke-2..disaksikan oleh semua pelajar di kelas ke-2...

Kelas ke-2: 2 Marikh

Bilangan Pelajar : 40 orang
Bilangan Hadir : 37 orang
Bilangan yang melengkapkan nota (tanpa denda): 30 orang
Bilangan yang nota tak lengkap : selebihnye la kan..
Denda:
Pilihan 1: Salin nota dari kawan
Pilihan 2: fotostat nota yg lengkap dari kawan > gune duit diorang> duit blanje utk rehat dh berkurang
Bilangan yang melengkapkan nota (selepas denda): 30 orang

* Analisis: dari 30 orang yang tak lengkapkan nota, 3 daripadanya tidak menyiapkannya sehingga tamat tempoh pengajaran saya smpi kol 3.40pm..sedangkan saya nk masuk kelas ke-3. maka, mereka perlu menyiapkan nota dan hantar di kelas yg ke-3 saya mengajar.

Kelas ke-3 : 2 Suria

Bilangan Pelajar : 40 orang
Bilangan Hadir : 39 orang
Bilangan yang melengkapkan nota (tanpa denda): 11 orang
Bilangan yang nota tak lengkap : selebihnye la kan..
Bilangan yg tidak bawak buku nota: 3 orang
Denda:
Pilihan 1: Salin nota dari kawan
Pilihan 2: fotostat nota yg lengkap dari kawan > gune duit diorang> duit blanje utk rehat dh berkurang

Bilangan yang melengkapkan nota (selepas denda): kire sendiri..huhuh

*Analisis: sanggup saya g collect buku nota diorang mase diorang tgh blaja Sains kt makmal...hasilnye...tinggal yang tak bawak buku lom hantar lagii diorang janji anta ari Khamis...


Haiiihhh...tgk,blaja Sejarah pun mesti melibatkan maths..hahaha..siap statistik bagai...tau nape diorang buat bersungguh2???sebab......saya bagi pilihan denda......sama ada mereka nk siapkan nota waktu rehat nnti ..atau nk siapkan nota mase perhimpunan petang ari isnin minggu depan(bersaksikan semua pelajar dan guru)



kalu anda????


mahu ke nk buat nota time assembly????

Skung mari kira buku yang diperolehi sepanjang operasi arini:

Kelas 2 Asteroid:
Buku Nota : 36 buah buku
Buku latihan: 37buah buku

Kelas 2 marikh:
Buku Nota: 37 buah buku
Buku Latihan: 37 buah buku

Kelas 2 Suria :
Buku Nota : 22 buah buku
Buku latihan: x sanggup nk tandaaaaaaa..huhuh

Jumlah buku yang memenuhkan meja saya : 36 + 37 + 37 +37 +22 + 100 buah kerja kursus + 40 buah buku latihan Maths .......


Sila ambil kalkelater utk mengira ye....saye dh pening2 lalat dh ni....


mood: pen merah nk habis dh dakwatnye ....(@_@)

3 comments:

A.Z.S said...

look what you've done.. gud gud.. great teacher ROSE!!! (kalaulah aku leh wat cam ko rose, nescaya bebudak aku kagum..) hehe! (^-^)

azmil said...

grg giler la cikgu ni,salute cikgu rose cayok2!

KAKIAH said...

Salam perkenalan. Saya orang baru. Harap sudi terima sebagai kawan Maya.
Kerja kalau dikira akan semakin bertambah berat :)