Instagram

Instagram

Sunday, January 2, 2011

Bersediakah saya?

Salam, dan selamat tahun baru buat pembaca2 CSA. Ini merupakan entry pertama dalam tahun baru ini dan saya telah melaksanakan azam saya untuk tidak menulis entry berkenaan azam tahun baru 2011..dan saya telah tunaikan..bukan xmo menulis...tp,malas la pulak utk tahun ini...mcm ber IYE sgt berazam itu ini..bg saya, cukuplah saya sendiri yg tahu ape yg saya mahu...

OK,xmo cerite pasal azam tahun baru..tapi entry kali ni nk crite pasal persediaan...bersedia ape?siapa yg kene siap sedia?nk bersedia utk ape?haaa...ini adalah persediaan saya untuk kembali ke sekolah yg secara RASMInye (walaupun ade negeri2 yg dh pun memulakan skolahnye hari ini)akan memulakan sesi persekolahan pada esok hari.Maka, dengan itu tamat lah sudah cuti hujung tahun yg telah diberikan kepada guru-guru dan murid-murid di seluruh Malaysia amnye..Ingat ye guru-guru sekalian...dalam Pekeliling Am Bab CUTI: Cuti adalah keistimewaan dan bukan hak...so, adat lah..kalu ade cikgu2 yg kene dipanggil ke sekolah dalam tempoh cuti yg lalu..Kite memang menumpang cuti dr murid2 je kan...(perggh...bermotivasi sungguh kalu bernasihat..padahalll....)

Dan maka dengan itu, esok secara RASMInye kenderaan2 kuning kejinggaan akan menambahkan lagi kesesakan lalu lintas di jalan2. Maka dengan itu, ramailah pekerja2 (yg bukan berstatus guru) akan mule merungut kerana kesesakan lalu lintas dan menyebabkan mereka terpaksa lewat masuk..(sib baik saye ngaja waktu petang)..hihi

Bercakap dari segi persediaan, saya telah cube sedaya upaya untuk set minda saya untuk menerima tugas2 baru utk tahun 2011..Jawatan yg diberikan tidak lah banyak..tp, ia adalah jawatan yg besar ertinye buat pengurusan dan pentadbiran.Maka dengan ini saya pasti saya akan menjadi seorang YB (Yang Bizi) sekali lagi pada tahun ini. Dan untuk esok, saya telah bersedia dari segi berikut :

ini buku rekod mengajar..kene buat cantik sket...sebab, SKT (sasaran kerja tahunan) akan dinilai dari buku RPH ni..

ni adalah hasil fotostat rm9 utk 230 helai.Ini adalah senarai latihan/handout nk bg ke students. Kalu dapat kedai fotostat yg murah, sila bg tau saya ye..kalu buleh nk 2 sen/sehelai..adeke??hihi


ok,yg bawah skali adalah fail peribadi yg memuatkan pelbagai jenis dokumen kerja
level 2: bhn fotostat
level3: buku RPH
level4: kaler pensel..;)

bende ni,kalu hilang..mmg saye menangis la jawabnye..dlm ni ade terkandung dokumen penting pengurusan/kerja dr tahun 2009 wooo...
kalu anda yg dh tahu ini penting bg saya, jgn cube2 nk curik taw!!!

Sebelum mengakhiri entry..saya dengan ini selaku guru subjek matematik, english dan PJK (utk 1 kelas je) serta memegang jawatan sebagai S/U Ko-ku (sesi petang) dan penyelaras Unit beruniform serta berjawatan guru disiplin (utk tahun ke -2...saye tahu ade yg tak caye saye GD) mengharapkan agar diri saya sendiri mempersiapkan diri dgn pelbagai kemungkinan selama setahun ini.

Jom ke sekolah esok!!

2 comments:

Azwan Aziz said...

waa header yg sgt cantik...

selamat mengaja cikgu... sabarla menghadapi segala kerenah murid2 ye...hehe..

Azmil said...

aku tak nak pegi sekolah cikgu.hahahah