Instagram

Instagram

Sunday, March 20, 2011

Nyata Jelita...Konfem!!!!

Salam semua,

entry kali ni mahu bercerita pasal si cantik..cantik ..cantik..menarik..gojes..yang saya jumpa di Plaza Masalam...

Ade ape kt Plaza Masalam tu??ok,hari ni adalah hari pertama/pemilihan pertama sempena Grand Final Pencarian Model Tudung Fareeda...Nyata Jelita..(tagline Fareeda)..Majlis berlangsung dari jam 10pg ke 6ptg..acara bermula pada jam2 petang dimana kesemua peserta seramai 70 orang dari 2 kategori utama.Kategori yang dipertandingkan ialah..Kategori Bawah 40Tahun dan ketegori yang ke-2 ialah Kategori Atas 40 tahun..



Macam mane saya tahu ade majlis ni???

Haiihh...dlm Fb dh rancak gilerr promosi Grand Final ni..dan yang menarik perhatian saya ialah ade beberapa peserta yang saya kenal...antaranya ialah.. Kak Azamuchlisa (guru di Smk Sect7 dimana saya pernah menjadi guru ganti di skolah itu..dan saya pun kenal lah beliau).Selain itu,saya kenal Kak Aini Syuhada Amir yang merupakan kakak kepada kawan saya; Ayu Najmi Amir..dan yang ketiganya..saya kenal ex-student saya semasa saya menjalankan praktikal di Smk Banting...Pelajar saya itu namanya Arifah..


Kak Aini Syuhada ;)


Arifah Abd Wahab ;)


Kak Azamuchlisa ;)

.................................

Saya sampai di Plaza Masalam jam 2.30pm..Syukur sbb parking senang nk carik..dan saya turut membawa 'Bini' a.k.a 'Nikon' kawan saya (sebab dh hampir sebulan die x mau tuntut Bini die tu..Haiiiihhh..Pejal..Pejallll)....Sesampainya di depan stage,saya pun purak-purak la cm hebaatttt sgt bermain kamera nih..padahall...saye xde la reti sgt nk control button2 yg ade kt kamera tu....yang duk berbaris kt depan stage tu..semua photog lelaki..termasuk OP..hahahaa..

Gambar-gambar ok x?

Haaaa....mabelessss...ok la..nice trial..(eh..apsal aku puji diri sendiri ni)..hahaha..Saya ni x de la terer nk amik dr angle yg best2..tp ok la..nampak gak la..si model2 berjalan kt runaway tu..Mereka semua sanggggggggaaaatttt cantik...mekap tebal gilerrrr....haihhh...









Tapi kann..tapi kann..ade la saya jumpa sorang ibu kepada seorang talent tu..(talent ni slalu join photoshoot dr model Agency Jannah Heaven) dan dia siap soh saya amik gambar anaknye dan siap yakinkan saya yang beliau mahu add saya dlm Fb..whoaaa..



Maizatul Amelyna

*anda boleh cari dlm FB dgn taip name Maizatul Amelyna dan boleh juga 'Like' fan page beliau ;)

Amelyna dgn mak dan adiknya

Pastu kan...ade plak yang minta saya soh amik gambar2 sempena sesi kelas mekap yang akan pihak tersebut jalankan..Errrkkk...saye speechlesss...dalm hati saya ckp..."aku main tekan2 je button kamera ni..aku mane reti nk amik gambar cm diorg harapkan...haihhh"...pastu siap tanye saya lagi..soh join kelas mekap die..dan siap tanye..saye mekap gune jenama ape?????gulpppppppppp...kering tekak aku dengarrr...unexpected questions kotttt...hahaha

......................................

Sementara tunggu MC bacekan nama2 finalis utk Grand Final yg akan diadakan pada hari berikutnye..saya duk bersembang dgn Arifah(my ex-student)..die teragak2 same ade nk panggil saya 'cikgu' atau 'kakak'..(ye la...rupe x cm cikgu...nak nak lagi..g tmpt semua org cantik..haku pun x la gune bulu mate cm penyapu lentikknyeee...hahaha)..Maka,mmg wajar lah..org x caya saya Cikgu..,dan..saye pun menyenangkan dirinya untuk panggil saya kakak...kan senanng....(tetibe vangga..sbb ade adik cantikkkk)


OK lah....ni shj untuk hari pertama sempena Grand Final Pencarian Model Tudung Fareeda...Nyata Jelita ...


Jumpe next entry untuk cerita semasa acara kemuncak...FINAL beb!!



4 comments:

Azwan Aziz said...

kirim salam kat ex-student tu...huhu :)

rose sensei said...

hahahha...boleh2..xde hallllll ;p

Salasiah Ammar said...

bestnye ros dpt g...suke tgk org meakeup cantik2...tp diri sendiri tak reti nka makeup cmtu..;p

Anonymous said...

arifah tuh bekas pngawas kt skola sye..smkb..