Instagram

Instagram

Friday, November 20, 2009

minggu yg sangat bz n memenatkan...=(

hye sume, entry kali ni nk crite pasal minggu aku yg sangat bz..

hari isnin, 16/11
aku g skolah cm biase..tp kepenatan masih terase sbb dr hujung minggu lepas aku pulun menanda kertas2 exam students aku..evaluate itu ini...isi form itu ini..haihhh...macam2 kene isi...so, ari isnin..dtg skolah kejap, pastu kol 1.30 aku gerak ke SMJK Kwang Hua (terletak di belakang Klang Parade dan berhampiran dengan JJ Bukit Raja)..aku g sane untuk dengar briefing mengenai pengawasan SPM yg akan bermula 18/11 dan berakhir 16/12..(lame gilerrrr)...LAME KAN???yup..selak punye selak..belek punye belek...kira punya kira...dlm tempoh sebulan tu, aku attend utk 9 hati je..gap antara satu2 kertas tu yg menjadikannya lama smpi sebulan....sabar je la..patut la ramai ckgu yg tak brape suke nk jage exam SPM atas sebab. satu2 kertas itu mengambil mase yg sgt lama..2 jam 30 minit..ade yg 3 jam pun ade..masak nk menjawab,masak gak aku nk menunggu.

Yang best, aku dapat Ketua Pengawas lelaki..sempoi giler..tak complicated keje ngn beliau..dh la attend meeting lambt..siap bley lepaskan kitorg awal..mmg best..so, aku hbis meeting kol 3.30pm.then blik umh awal drpd biasa..huhuhuh..

hari selasa, 17/11.
g keje cm biase, suasana kt skolah tenang je cz students dh cuti..tp bilik guru mmg kecoh la..guru2 sume buat sesi mengemas kini dokumen dan mengemas data2 murid..maklum la minggu depan mmg dh start cuti...macam2 kene buat..ade je yg tak settle..pastu ade meeting sana meeting sini..dan hari ini aku dapat satu job baru utk next year (dh bg tau awl2 dh kat aku..tatau aku nk trime cm ne...suke @ tak..org percaya @ x..aku pun cabar je la diri aku ni..buat yg terbaik utk thn hadapan..)pas habis meeting..sambung sesi mengemaskini data lagi.....
(METER KEPENATAN : penat)

hari rabu, 18/11
arini aku g kt SMJK KWANG HUA utk jage exam..paper pertama ialah BM1..pastu mase tgh hari aku taktau nk makan kt ne, so, aku drive ke KP, ingtkan nk mkn kt foodcourd KP,tp memandangkan aku nk siapkan keje2 skolah aku, so, aku memilih mkn di KFC shaja sbb kt sana cm tenang je..huhuh..

Petang tu, aku jge exam smpi kol 4.30..hujan turun renyai2..aku plan nk g skolah smule..(kerje gile..dh elok2 skolah cine tu dkt ngn umh, lagi mau g andalas pastu blik umh waktu biase..giler mmg giler..TP...nk buat cm ne..report kad anak-anak aku lom siap..markah lom key in)so, dgn berhati2nye aku lalu keluar dr Taman Berkeley trus ke Kg.Jawa n terus ke Andalas..alhamdulillah..smpi kt Andalas kol 5.10pm..ok la..then,terus buat kerje2 yg tertangguh..balik kol 6.40pm..smpi umh kol7.30..
(METER KEPENATAN : penat kuasa dua)

Malam tu aku tk tido awl, aku susun2 kertas students sbb nk bg dokumen mse hari pelaporan pelajar pada 24 hb nnti.(tp aku akan digantikan oleh cikgu lain)..untuk memudah kan keje guru pengganti, aku telah menyiapkan dokumen2 tersebut..dlm kol 12.30..terpaksa utk tido..sbb esok nk jge exam lagi..
(METER MENGANTUK: ngantuk kuasa dua)


hari khamis, 19/11
seperti telah dijangka..aku mmg mengantuk g jge exam..tp takpe..puas hati sbb kerje2 aku 80% dh siap..pg2 lg mse OTW nk ke Kwang Hua tu..aku beli kuih byk untuk bekalan lunch nnti..aku mls nk keluar++ gap utk paper kol 2 sgt singkat..aku lepak kt kereta on laptop aku, aku smbung buat dokumen plajar..Alhamdulillah..siap dh..pas siap kerje tu, aku gerak ke Surau (nasib baik skolah cina pun ade surau)..zuhur jap, pastu g jge exam dr kol 2-4.30pm..paper sejarah lak tu (paper yg tidak menjadi febret aku mase spm dulu..slalu dpt 7D, tp mase result SPM betul..ntah macam mane bley cemerlang lak tu..heran bin pelik)

Pas kol 4.30 tu, aku gerak ke Andalas lg..kali ni nk serah kan dokumen yg aku buat mlm tadi kepada guru pengganti aku mase 24hb nnti..sekurang2nya aku telah memudahkan kerja dia..thanks kak Zura.tahun depan kita dapat jawatan yg sama kan???huhuh
Balik umh kol 6.40..smpi umh kol 7.20pm..awal sikit drpd biase..pas makan ape sume, online jap..pastu tak larat dh...offline...
(METER KEPENATAN & MENGANTUK :penat & ngantuk kuasa tiga)


hari jumaat, 20/11
nk g skolah cm biase, nk kemas meja, nk serahkan dokumen kepada pentadbir pastu start cuti...
(METER KEPENATAN : tunggu petang nnti..ho3)

No comments: