Instagram

Instagram

Saturday, November 7, 2009

cerite sabtu aku...

arini ari sabtu..cm biase la buat keje kemas mengemas rumah...then, terase cm tenangggg je otak aku ni...padahal ade je kerje skolah yg perlu aku buat..tp..cm dh bosan lak....so, aku pikir ia patut dibiarkan sahaja...so, pas mengemas rumah tu...aku belek2 'my blacky' aku...kasi lap2 sikit...kasi kilat sikit..huhuh..

pas tu, aku tetibe teringt nk buat kek batik...bahan2 sume dh ade..biskut marie mmg dh ade stok..serbuk koko pun dh aku beli awal bulan lalu..mmg cadang nk buat kek batik..serasa aku, dh setahun dh tinggalkan kerje2 membuat kek batik tu...sejak aku tau buat, cupcakes ngn kek lapis..aku mula meninggalkan kek batik...padahal tak susah mane pun...sib baik aku masih ingat lagi resepinye..last aku refresh resepi kek batik tu,..mase kawan aku, Nazihah yg bercadang nk buat kek batik tu..sbb nk menjamu keluarga sebelah husben die..harap2 menjadi la kan ye Na..

pastu..tetibe aku teringat ade member aku yg 'mengidam' nk makan kek batik since raye hari tu...hahaha...sorry la ye..aku ley post gambar je la ye..nk rase tu...hmmmm...tunggu2 la ye...
nyum3...

pastu, aku ikot mak aku balik kampung kt sekinchan.

tapi balik kampung kali ni klaka sikit..mak aku yg drive..aku jd bebudak kecik duk sebelah...ya Allah mak...angah nk drive nape tak diberi???mak kate, kalu mak duk kt seat penumpang..mak akan ngantuk...so, mak take over la jd driver...mase nk balik pun same...ade sempat aku amik gambar curik2 mak drive..yg lagi sengalnye..pas amik2 gambar..aku jd boring..sbb..bkn aku yg drive..so, aku ape lagi..MEMBUTA je la dlm krete..hohoho...
hohoho....mak tetibe jadi glamer bile masuk dlm blog aku ni..huhu...mak mmg seorang drifter...cayalahhhhh!!!


Hari ni, aku mmg EXCITED nk ikot mak aku balik kg..sbb...ade 2 perkara...

first,
aku nk g Sg.Besar, nk jumpe kawan aku yg bernama Norhana Talha yg telah sekian lama tidak berjumpe since kenduri member kami bln 12 tahun lalu..die pun baru sahaja sembuh..dan kami berjumpe tak smpi sejam..terase cm byk crite nk kongsi ngn die..aku eksaited crite pasal aku..dan die lagi eksaited crite pasal perkembangan dirinye..aku sgt gembira mendengar crite2 die..utk HANA, sebagai kawan yg pernah kongsi suka duka, kongsi mkn dan minum sewaktu di kmpus 4 tahun lamanye..aku sentiasa mendoakan kebahagian ko...ingt kisah rumput aku taw!!!hohoho...
ini kawan saya, Norhana ...=)


2nd:aku dh lame tak lalu 'satu tempat' itu...'tempat ' itu bkn pun jauh dr rumah aku. 'tempat' tu terletak di daerah Kuala Selangor.kalu ikot mase, hanya 20-30minit perjalanan dr umh aku....last aku lalu n pergi ke 'tempat' itu mase 1hb 10 aritu...'tempat' tu mengingatkan aku tentang orang nya..huhuu...tetibe ter'flashback' ape yg pernah berlaku kt 'tempat' tu...skung mungkin aku jarang lalu' tempat' tu..sbb...orang nya bukan disini..tp disana..ho3...

okey la..mlm ni, aku nk g kenduri umh Umi Kalsum Ramlee n pasangannye, Baihaqi..daaa....see u in the next post..=)

3 comments:

mohammadfaizal said...

nak...kuih...batik...
nak...kuih...batik...
please....

mohammadfaizal said...

nak...kuih...batik...
nak...kuih...batik...
please....

cikzazi said...

tmpt tu jeram eyhhh...
hahahaha
;p