Instagram

Instagram

Thursday, June 3, 2010

Bonjour..bonjour...Finale



hahaha...mesti ade yg bosan dh kan bace crite percutian singkat saya kt Bukit Tinggi tu kan??
tp x pe la...ni last entry utk percutian tu...

saya mau crite yg lepas sahaja pegi BG dan turun semula ke bawah...saya ngn aini g Colmar Tropicale lebih kurang kol 11.30 cm tu...mase tu org x la brape ramai...kami pun teruja sket sebab, slalu tgk gambar2 CT je dlm tenet..n selalu tgk member2 bergambar kt CT..haaaa...skang....kami plak yg smpi kt CT

layan dulu gambar permulaan di Ct...







kami pun x paham ,nape x ramai org...bkn la xde org langsung...tp, rasenye, kalu lagi ramai..lagi meriah la CT tu...sepatutnye cuti Hari Wesak mesti la org dh kuar g bercuti..hmmmm....



pastu, kami ronda2 dlm CT ni..ramai gak la rupenye yg tgh beratur nk check in dlm hotel CT ni...pemandangan dlm CT mmg cantik...kalu u ols dgr org kate CT ni cm kt luar negara....saya pula kata ..."yeah,,,dats true!!" cume bezanya, Malaysia PANAS...huhuhu


pemandangan dalam CT

kami x beli ape2...sebab harge brg2 kt sane (even donut coklat pun = rm 4)...so, kami g kt gerai2 yg ade kt CT tu...terjumpe satu gerai yg jual Magic Beans ni...kacang ni, bley tanam..tp, x sure plak bley makan ke x...mungkin sekadar perhiasan je kot..sebab ape, setiap kacang ade tertulis word/ sentence yg menarik...menurut si peniaga...kalu beli kacang merah,kita hanya bley tanam kt tanah terus..tp, kalu beli kacang kulit putih, kita bley tanam gune kapas sahaja (aalllllaaaaaa....cm kite buat eksperimen tanam kacang hijau mase blaja Sains drjh 5 dulu tu..)
so, saya beli 3 kacang putih...yg tertulis " I miss U" huhuhuhuh...
tapi saya lom tanam lagi...tunggu mase dan keadaan yg sesuai...bz nk menanam nih..hahahahah

ni la rupe kacang kulit putih yg telah siap ditanam..ia membesar dan perkataan pada kulit kacang tadi..still ade tau lagi...
* arggghhh...x sabar mau buat eksperimen sendiri nih!!!




pas penat jalan2 kt dlm CT, we ols pun gerak ke kolam depan CT sebab ade swan putih dua ekor ngn swan itam 2 ekor gak..kitorg x g kt swan itam,,takotttt....brani g kt swan putih je...siap bg mkn ngn pallet ikan kap lagi...mule2 cm takot nk sua tangan kt swan tu...tp, lame2 saya lagi brani dr pengunjung2 yg ade kt situ...gigi swan tu kecik2 je...x rase sakit pun...mule2 mmg la rase geli..tp, ini la pengalaman yg menarik bg saya....=)

nk balik dh, sebab seluruh CT kami dh tinjau....dr hotel ke swimming pool CT pun kitorg g...check2 ape2 kekurangn kt CT...

kitorg gerak turun kol 1.30ptg...solat kt R&R Genting Sempah..then kami decide nk g The Curve pastu....

*korg nk tahu ke crite saya kt the curve tu?????

No comments: