Instagram

Instagram

Monday, May 30, 2011

Kem @ Ulu Bendul | Hari Ketiga

Ahhhhaaaaa...bertemu kita lagi dalm entry yang seterusnya....(sindrom rajin menaip telah tiba..) dan kali ni mahu bercerita pasal kem lagi...untuk hari yang ke3..

Pada hari yang ketiga para peserta membuat 3 aktiviti yang melibatkan kumpulan yang besar.Ketiga-tiga aktiviti ini memupuk semangat kerjasama diantara setiap ahli kumpulan dan ia memerlukan persefahaman diantara ahli.

Dan seperti biasa, pada hari ketiga..cikgu2 akan turut melihat gelagat para peserta walaupun ada diantara kami yang lewat bangun disebabkan tidur lewat pada malam sebelumnya kerana kami juga turut join "Operasi Burung Hantu" dan ade juga yang lewat bangun kerana stay up untuk menonton perlawanan antara Barcelona vs Man.U di kedai2 berdekatan Senawang..

Ok, jom kite tgk gambar2 sekitar hari yang ketiga..


kem komm yg sedang bg arahan


memasing kene tutup mate...


lepas tutup mata,setiap peserta akan di letakkan secara bertaburan dan kem komm akan memanggil setiap ketua kumpulan untuk bangun mengikut arahan dan mereka akan berjalanlah seperti si buta..sehingga sampai ke tembok tersebut...

selepas itu, ketua kumpulan akan berteriak memanggil rakan2 ahli kumpulannya sehingga membentuk satu kumpulan lengkap...

yang kelakanrnya...bile dh mate ditutup..pelbagai ragam dapat dilihat...bebudak ni pun mmg ikot je arahan semua fasi...kalau fasi soh merangkak...diorg pun merangkak..kalau fasi soh tunduk...diorang pun tunduk..macam la...ade ranjau dan kayu2 kt depan mereka tu..hihhihi...



bersemangat dowhhhh diorang panggil kawan2 diorang..


sila lah tgk VC ni...

video

Ini pula adalah aktiviti berkumpulan yg kedua pada hari yang ke3..iaitu setiap pelajar diberikan seutas tali rafia yg berbeza panjangnya...dan setiap tali akan diikat pada hujung besen yang telah dilubangkan...besen itu pula diisikan dengan air dan ape yang perlu mereka buat ialah mereka perlu mengangkat bersama2 besen tersebut dgn tali2 yg ada pada mereka dan perlu berjalan sejauh 300m tanpa mengurangkan jumlah air di dalam besen tersebut.




dan ini pula aktiviti berkumpulan yang ketiga


pelajar perlu masukkan maker pen ni ke dlm botol ni..dgn syarat...gune mulut SAHAJA!!!


dan alhamdulillah..mereka berjaya dengan penalti 10(bermaksud 10 kali percubaan)

selepas aktiviti ini, para peserta diberi kebenaran untuk mandi /merasa kesejukan air sungai Ulu Bendul yang keruh dalam tempoh 30 minit sahaja...jadilaaaa kan...mule2 saya agak cuak gak la..sebab dh janji kt semua parents yg saya xkan benarkan aktiviti mandi manda ni..tp apekan daya...dh Kem Komm bg kebenaran..xkan saya nk halang plak...lagipun ade fasi yang menjaga kesemua peserta..so....ok la...

dan pada jam 1 ptg, bebudak lunch dan pada kol 2.30 ade majlis penutupan dan pukul 3.30 kami bertolak keluar dr Hutan Lipur Ulu Bendul...


tq pada:
1) MH Two Solutions
2) Pengetua SMKSA
3) Pn Latifah |PK Akademik
4) Pn Rashidah |PK Koku
5) Fahmy, Dyla, Nadiah & Zaitun
6) Hulubalang2 ku | Fared, Zarul , Azam & Salam
7) Pakcik Bas
dan semua yang terlibat...

terima kasih kepada semua guru2 yg mendoakan keselamatan 84 org murid yang saya bawa pada kem tempoh hari..

Syabas pada diri sendiri...


dan yang menanti ialah...

Penilaian skolah kluster & Hari Kemuncak Koku...
.....bersedialah dr mental & fizikal.....



daaaaa...jumpe lagi...ade banyak entry menarik...

1 comment:

alchemy said...

sekian berite dari astro awani~ hahaha