Instagram

Instagram

Monday, January 31, 2011

Ke Sepital Assunta

Ok, lepas balik dr umh Shida, saya pulang ke rumah setelah menghantar pulang Liza dan Aliah di rumah mereka...sesampai saja di rumah, mak saya sudah menunggu saya dan memberi masa untuk saya tukar baju dan solat asar jap..Kami akan pergi melawat makcik saya di Hospital Assunta kerana makcik saya mengalami ulser mata. Makcik saya telah dimasukkan ke H.A pada minggu lepas dan hari Ahad (30/1) genap seminggu beliau berada di sepital itu..

Menurut doktor, mata kiri makcik saya mengalami ulser (cube bygkan korg kene ulser dlm mulut..sakit kan??) dan doktor pun buat la pemeriksaan itu ini dan inject sane sini di kelopak mata dan dibawah mata..(cube korg bygkan betapa sakitnya sbb kawasan kulit mata yg sgt nipis dicucuk ubt bius??? sakit bukan?).Kasihan melihat makcik saya, sbb kali ketiga cucuk ubat ke dalam kelopak mata, ntah macam mana bebola mata yg putih berdarah !!!(cube korg bygkan keluar air mata darah....ngeri kan??)

sangat kasihan melihat keadaan makcik saya...ngeri..dan saya sendiri ketar lutut tatkala dgr proses2 penyembuhan yg cuba doktor lakukan...(itu sebab x jadi doktor lepas habis matrik dulu...sbb mmg dh tau, diri x sanggup dgr perkara2 sebegini)...hmmm..Sebenarnya, sejak saya masuk sepital disebabkan patah tangan dulu, saya semakin rasa tidak senang jika terdengar org lain masuk hospital..tak kira lah..sekecil2 sakit atau setakseriyusnya sakit tersebut..saya rasa cm saya sendiri yg sakit.. ;(

Makcik saya dh seminggu di tmptkan di HDU dan di HDU..kanak2 x bley masuk..maka, anak2 beliau turut tidak dibenarkan masuk...kasihan kan??Anak2 dibenarkan main kt luar HDU sahaja...

Sempat la bermain2 dgn anak2 makcik saya ni(sepupu aku la kan)..

comel comel comel..sian mama die...seminggu x dpt bermanja dgn mama die...
mmg budak ni x reti duk diam...


tp dua orang budak ni..reti dok diam.. ;p

No comments: