Instagram

Instagram

Friday, January 28, 2011

Macam-macam ;|

Salam,saya tahu..saya dh lame xupdate blog ni..dan ramai gak yg blogwalking dan jadi silent reader kt sini..cm ne saye tahu???haaa..ade la...blog ni ade CCTV taw..

Kesibukan yg x la terlalu melampau(kalu boleh saye xkan ckp saye sibuk)..dgn urusan sekolah+urusan luar sekolah+kerja2 sekolah (xbyk pun sebenarnya) dan kerja2 luar sekolah (ini saya yg carik pasal sendiri) mmg memberi kepenatan dan kepuasan yg maksimum buat saya...rutin harian yg sgt padat dgn keluar rumah pegi keje2 luar pada pukul 7 pagi (untuk hari2 tertentu sahaja) dan akan balik pada pukul 10 mlm (tiap2 hari) mmg menjadikan aku seorang yg berjaya melupakan keresahan dan keseorangan..kalu tahun lepas, slalu kuar awal sbb suke duduk sendirian di dataran shah alam pada awalpagi...tp tidak untuk tahun ini..semuanya terisi..sbb, saya dh berjanji kt diri saya untuk menjadi kuat dalam segala hal..

Maka dgn itu, tiap2 hari jugalah tiada kesempatan utk mkn malam bersama keluarga dan selalu juga kelaparan..dan saya memilih untuk terus berlapar dan memilih untuk mengurangkan aktiviti berjumpa rakan2(jika tiada sebab) serta aktiviti bersoppink untuk tahun ini..semuanya ini saya yg pilih...tahun ini lebih terarah keluarga dan bekeluarga..kerana ini lah azam tahun lepas yg tidak complete sepenuhya...

Mengupdate blog pada pukul 3.15am..mmg bukan suatu yg luar biasa...semalam saya betul2 penat dan sgt tidak terdaya untuk menyiapkan kerja2 taip-menaip nama pelajar.Maka dgn itu saya terlah tertidur x berbantal dihadapan laptop...sesedar kerana badan sakit2..saya beralih ke katil untuk mendapatkan tidur yg lebih sempurna...lagu2 nyanyian Fransisca Peter yg didengari pada awal pagi semalam masih lagi terngiang2 di telinge..sgt menusuk kalbu dan sungguh tacing...Terjaga dari tidur pada pukul 2.45am kerana sedar yg diri mengigau..menyebut2 nama org jauh..<--- (agaknya kalu ade yg rakam aku ngigau..sure jdi kelakar)...tp tu la...mmg sgt sesuai dgn lagu Fran yg saya dgr sian td...Rindu Memaksaku Menyayangimu..tp...saya bukan terpaksa untuk menyayang....tapi MEMANG sayang pun..xde unsur2 paksaan dlm kes ni..*sigh*

Kelajuan putaran kipas di perlahankan dr 5 ke 2...sgt sejuk dan secara jujurnya..saya org yg mudah rase sejuk terhadap air-cond ...saya lebih suka kedinginan dr kipas..

*Ayah masuk wad ;( *

Kelmarin, ayah masuk wad..ini rentetan setelah sawan/badi mayat telah pulih kembali..ayah ade mengambil sejenis ubat dan ubat itu sgt berkesan...tetapi secara fizikalnya...badan2 ayah mengalami gatal2 dan dikawasan kaki berlaku ekzema...sehinggakan ayah mengadu sukar untuk berjalan dgn baik...ayah dimasukkan ke wad setalah mendapat surat pengesahan dari doktor di klinik yg berdekatan..Hari Khamis saya balik awal dr skolah..dan tak tunggu sehingga pukul 6.40 ptg..kerana ingin pergi melawat ayah di hospital seberang sekolah je. ;p

Dah tiga kali amik darah..tp result masih belom dikenal pasti...mahu la 2@3 harilagi kene tahan di wad...harap baik2 sahaja keputusannya.....Hari khamis juga saya telah membatalkan urusan kerja luar saya dan saya turut menerima kunjungan sahabat saya dr Kajang; Aini Suliman!..yeayyyy...Aini yg slalu notice perubahan status saya di FB dan slalu concern tentang ape yg berlaku pada saya..tq Aini kerana dtg dr jauh..itu satu KESANGGUPAN...saya hargainya..walaupun ayah tidak serius..tp, kehadiran Aini untuk melawat ayah dan ikot saya pulang ke rumah dan menemankan saya makan malam sudah cukup menceriakan saya...

Ok, itu je la..sebab nk smbung tido semula....Alhamdulillah..saya masih boleh menguruskan masa saya untuk keluarga..walaupun saya telah menjadikan rumah dan bilik saya sebagai MOTEL utk saya keluar masuk dan tumpang tidur sahaja...tq utk mak ayah saya yg bg saya menumpang sebelum saya diambil orang.....atau dijemput oleh Ilahi...mane tahu...

2 comments:

http://aniesandyou.blogspot.com said...

jgn ckp cm tu

Ibu n Abah said...

salam cikgu...
or salam kazen...
Harapnya kesihatan ayahnya beransur baik...
semuga tahun ini lebih memberikan kebahagiaan buat cikgu...