Instagram

Instagram

Saturday, April 23, 2011

Bahasa itu perlu diterokai ;)

Salam semua,

Entry kali ni nk cerita pasal skolah gak..(x habis2 pasal skolah ;p )...sebab hari ni hari Sabtu yg ade mcm2 aktiviti kt skolah..Bagi sesetengah skolah, ade yg telah menggantikan cuti yang mereka mohon sempena Deepavali dan bagi skolah saya, kami tidak pula membuatnya..tetapi ade sesi kokurikulum cm biase...Kat skolah hari ni ade mcm2 aktiviti termasuklah Perkhemahan Badan KHidmat Pelajar, Bengkel Hafazan pelajar PMR dan Eksplorasi Bahasa(EB) sempena Karnival Bahasa yan diadakan pada bulan ini.

Ok, saya terlibat dalam aktiviti koku sebagai penyelaras unit beruniform dan dalam masa yang sama,saya turut terlibat dalam EB sebagai penyedia dokumentasi. EB adalah satu program dari Panitia Bahasa Melayu, BI, BC dan BT dan penyertaan adalah melibatkan semua kaum..tak kira pelajar itu pandai atau pun tidak..mmg EB bertujuan untuk memberi pengetahuan secara tak langsung kepada pelajar mengenai semua bahasa sebagai galakan untuk mereka meminati semua bahasa yang utama di skolah. Pelbagai xtvt diadakan dan sempt jugak la saya pergi dari satu stesen ke satu stesen yang lain untuk melihat tugasan yg pelajar perlu laksanakan.

Yang paling best ialah stesen dimana pelajar perlu mengecat/melukis muke mereka dan ade juga stesen yg mana pelajar perlu menghabiskan 10 keping biskut kering untuk dikongsi seramai 12 orang sekiranya tidak dapat menjawab soalan pada stesen tersebut...

Lihat gambar2 ini..







kene jawab soalan dulu...kalau dh x ley jawab...kene denda mkn biskut 10 keping skali gusssss......



lukis....jgn x lukis...


EB berlangsung sampai jam 5 petang, dan pada sebelah petang pula,pelajar perlu membuat persembahan mengikut tema yang diberi.

(gambar sebelah petang...x pula saya ambil..)

Ok itu sahaje..harap pelajar dpt input sedikit sebanyak melalui program EB ni...


*** maaf, cikgu pun tulis gune bahase rojak...bahase SMS..huahuahua...

No comments: