Instagram

Instagram

Sunday, April 17, 2011

Memang best kalau x g skolah..tapi....





Hello semua,

Entry kali ni mahu bercerita pasal lambakan KERJA..yup...kerja...kerja..kerja...

Setelah seminggu..(eh..ye ke seminggu..??) x g skolah..sebab g Lawatan Kerja ke Terengganu tempoh hari...saya kembali semula ke sekolah pada hari Khamis..

Saya ni boleh dikategorikan sebagai seorang guru yg bagus..(muahahahaha..perahsaaaaannnn la ko ros!!)..opsss...rase keterlaluan kalau gune perkataan 'bagus' tu...mungkin...MACAM BAGUSSSS..kot..LEBIH - SESUAI!!..Owh ye..sepeninggalan saya ke Terengganu, saya telah tinggalkan anak murid saya dgn pelbagai kerja/latihan yg perlu mereka siapkan sebagai ulangkaji pelajaran..ye la...next week nk ujian bulanan...anak murid aku tu...kalau x asah otak diorg...bukannye diorang reti nk asah otak sendiri....

SO, bile saya balik ke skolah...dgn rase terkejutnye...meja saya penuh ngn pelbagai notis, buku laporan itu lah..laporan ini lah...kertas itu lah..kertas ini lah...MACAM2 ADOOOO!!! Yela..mane x nye...merangkap meja tumpuan (sebab meja aku ade sediakan makanan seperti kacang-kacangan, asam-asaman dan pelbagai info ade seperti tarikh gaji bile kuar, tarikh aktiviti koku..,tarikh cuti...etc..hahaha..).Mule2 smpi kt meja...dgn perasaan yg sedikit terkejut tu...aku purak-purak bertenang...dan bile letak beg je...terus g bilik boss#2 saya iaitu bilik Penolong Kanan Kokurikulum...ye la..saya kan S/u beliau...tgk ade ape2 kerja yg beliau tinggalkan atau x..then baru kuar smule balik ke meja sendiri....

Standed la kan..bile bg kerja byk kt murid...sure la kite kene semak ape yg diorg buat kan..haaaaa..HAMBIK ko ros...kesudahannya...cm ni...

haaaa..ni lah hasilnya..smpi dh xde ruang atas meja saya tu...opsss...jgn salahkn saya x tahu mengemas meja sendiri..tp, meja saya mmg sentiasa x cukup ruang...sampai buku latihan pun kene letak atas pemisah buku..

Then,buku2 tersebut saya bawak balik umah dgn niat mahu nekad menanda kesemua buku tersebut..tp mlgnye lagi...pen merah plak kehabisan dakwat...dan dan la habis dakwat...saya tgh bersemangat nk tanda buku kotttttttttt....so, time tgh rajin menanda pulak tibe pada waktu sesubuh sepeei' plak tu...mane ade kedai bukak kan??so, nk tahu ape saya buat???saya amik pensel warna berwarna merah..then, saya mark buku bebudak..gune pensel warna....



blasah je la labuuuu....kalau nk kene panggil ngn parent ke...ngn Madam J ke....aku dh x kesah dh..asalkan aku mark buku budak...

best woooo..dh lame x gune pensel warne...lame dh tinggalkan pensel warne..huhu...

Maka, bile saya kuar g kelas...saya pun beli lah 2 batang pen merah..buat bekalan dikemudian hari....hadooooo....byk woooo nk mark buku...nk buat itu ini...bebudak nk exam lagi..silibus x habis..x smpt nk kejar silibus..yg paling kesian kt anak2 saya yg kelas belakang tu...cm ne nk bantu lagi???

No comments: