Instagram

Instagram

Wednesday, April 27, 2011

Selain mengajar, kami juga ade bakat jadi POLIS..

Salam semua, entry luahan perasaan keciwa ,marah dan sedih terhadap kerja aku...(sorry , kali ni gune kata ganti diri AKU)

7 tahun yang lalu, aku pilih jadi utk jadi cikgu adalah untuk mencurahkan ilmu yang aku blajar selama 4 tahun di Univ tersebut dan bg kt anak2 murid aku...x kiralah...diorg tu..jadi student aku atau x..aku ajar secara langsung atau tak..tapi, itu niat asal aku...Aku blaja 4 tahun dgn harapan aku menjadi seorang PEMUDAHCARA bg mereka yang baru nk mengenal erti alam remaja yang mana masih banyak ilmu2 duniawi yang diorg lom tahu...

Ye, mmg benar...mmg benar aku pernah lalui zaman awal persekolahan menegah sebagaimana mereka semua...tapi bile difikir balik..xde la sampai aku kene terpakse terima kenyataan bahawa diorg ni lagi susah nk handle berbanding zaman aku blaja dulu2...mmg la perubahan zaman...dan tu nk salahkan siapa???mak ?bapak?atau nk salah kan DNA yang ade kod-kod gen yang boleh berubah sesuka hati gen tu??huh!!!

***********************************

3 tahun dalam perkhidmatan, dan 2 tahun memegang jawatan sebagai guru disiplin,..aku dh boleh cop mohor kt dahi2 barisan GD skolah ni dh serupa cm pegawai polis dh...Sebab ape???sebabnye..tiap2 hari mmg ade kes gaduh, x ikot peraturan laa...itu hilang la..die curik barang org la...die usik orang la...itu la..ini la...ITU-PUN-MAHU-MENGADU ke?????

X boleh ke korang berkawan baik2??susah ke nk ikot peraturan???ape yg korang dpt kalau x ikot peraturan??korang nk perhatian ke??x cukup kasih sayang kt umh??mak bapak korg buat ape??Pelajar, ....skolah adalah tmpt utk blaja..Peraturan pulak WUJUD sebab kami di skolah secara x langsung perlu mendisiplin kan korg...diULANGI...secara TAK LANGSUNG..bukan bermaksud duapulohempat jam..ban...nk disiplin kan korg...

Ini tak...aku ngn GC2 yg lain rasenye mmg berbakat memegang jawatan 2 penting dalam organisasi polis kt malaysia ni la...seperti...ACP, ASP. Supteritendan ..CIP, IP dsb...

Ape x nye...tadi je..4 org GD handle 1 kes gaduh..alaaa...gaduh sebab mulut...tu la..org kate...kerana mulut badan binasa...kan dh kene blasah smule...GD dh serupa polis ..sebab tanye itu ini,soh mengaku ape yg die lakukan...tanye die kenapa diebuat cm tu...dsb...PENAT tau..PENAT....

Tugas aku dtg skolah..aku nk mengajar...bukan nk ngadap muke korang yg bawak masalah...!!!!sudah sudah la...