Instagram

Instagram

Tuesday, November 9, 2010

10/11/10

cantik kan tarikh ni...(erkk..mungkin bg saye la kot..mungkin cantik...maksud saya, tarikh ni..bukan orgnye)

ini tarikh saya dan semua rakan2 saya yang bergelar cikgu cikgi genap menjadi cikgu yg bertauliah (sbb ade basic Edu)..tarikh 10/11/08 dua tahun lalu, saya dan yg sebertuah seperti saya dihantar posting ke merata tempat diseluruh negara untuk melaksanakan tugas sebagai guru...Nak cerita pengalaman dan suka duka dlm tempoh 2 tahun??haihhh..jgn dik oii..jangan...kan panjang berjela2 plak kan..bukannye korang nk bace pun..aleh2 cakap..."e'eley...cikgu je pun...bukan keje gah sgt pun..itu pun nk tulis itu ini"

Ok, saya pahamm..ayat yg dh biase dgr sejak tahun pertama bergelar mahasiswa pendidikan di Uni tempatan je (nk blaja jauh2 mak x kasi..mak kate rindu ngn anak die sorg ni..huuh).Tapi yg herannye, ramai pulak tu yg x berbasic Edu memilih cikgu sbb kerjaya..nape???kalu tau korg2 ni(yg x amik EDU tp at last jd cikgu)nk je saye tukar ngn korg COURSE yg korg amik mase 1st year dulu...saya x nk jadi cikgu sbnrnye..(itu dulu la...)sekarang tak lagi...lagi org mengata, lagi saya suka...

Keje cikgu mane senang,
Keje cikgu mane mudah,
Keje cikgu mane buleh jadi kaya cepat?
Keje cikgu same cam keje korg gak,..

Saya,
adakalanya merungut,
keje cikgu banyakkkkkk +++++,
keje cikgu x semudah yg disangka,

mesti ade yg ingat saye mmg x suka jd cikgu kan?taaaaakkkk...saye suke,lihat ragam bebudak..banyak cekadak diorg...huhu..blaja x mo pandai2 gak...silap makan?silap parent?silap DNA kah?ke..silap cikgu??tepuk dada tepuk skali otak ok...

2 tahun jadi cikgu, saye cakap terus terang yg saya akan berlembut dgn org yg buat baik pada saya je..yg pura2 baik..x payah..sbb, student saye pandai berpura2 ...sebab diorg xnk kene tindakan disiplin..huhuh...

ALamak...dh melalut ke laut dh ni..ok la ye...genap 2 tahun, dlm bulan ini gak, saya dan sahabat2 saya yg kene posting pada hari yg sama akan menunggu panggilan pergi ke INDUKSI..maka, pelbagai persediaan akan kami laksanakan...

SELAMAT MENYAMBUT HARI ULANGTAHUN KE-2 MENJADI CIKGU/CIKGI.SEMOGA KALIAN DAPAT MENERUSKAN USAHA UNTUK MENABUR BAKTI DAN ILMU KEPADA ANAK-ANAK MURID ANDA...

8p/s: kerje cikgu x kaye mane sgt pun..korang rase kaye ke?? ;p

1 comment:

Azmil said...

kaye beb,,,kaye dengan pahale!kongsi sikit la ...