Instagram

Instagram

Monday, November 8, 2010

Job utk JPS

hye semua..arini ari Isnin,cam biase...saya tengah meniti hari2 untuk cuti sekolah..tapi hakikat yg perlu saya terima ialah semakin nk cuti sekolah semakin banyak kerja yg perlu di buat..ade je yg di buat..itu lah..ini lah..x siap satu kerja..dh diusulkan satu keje..ingat kite robot ke buleh buat cepat2..huh! 9eh..tetibe emosi plak)huhuh

ok, arini mmg keje, tapi saye nk update (bukan update dh ni rasenyeee..sbb dh tertinggal crite due tige hari yg lepas...huuh) pasal xtvt sepanjang 5 hari bercuti sempena perayaan Deepavali (bukan saya yg sambut taww ;p)

nk taw tak..saye buat kerje dokumentasi MSSM utk Jabatan Pelajaran Selangor...masuk tahun ni..ini tahun kedua saya buat kerja ini...bukan nk bangge..tp bangge gak la..sebab sekolah saya selalu terpilih untuk menjadi sekretariat Dokumentasi & Teknikal utk setiap kali event yg melibatkan JPS...dan yg besst.... PK KOku saya akan pilih saya untuk join sekretariat tersebut...what a cool experience rite???best..mmg best..buat keje peringkat negeri..nampak cm gah...dpt jumpe org2 atasan..sekurang2nye saya kenal org2 atasann...huhuu~~~~

Ape keje2 dokumentasi tu???
Owhh..kalu peringkat sekolah@ daerah..kerja2 dokumentasi hanye perlu dibuat dalam kertas A4 sahaja..tulis laporan majlis, pastu attach la gambar2 sekitar majlis then, hantar kt phak berkenaan...tapi untuk MSSM ni..kami buat kelainan sket..kami (merujuk kepada saya jugakk)memilih untuk present dokumentasi tu dalam bentuk ALBUM..bukan album yg ade lagu2 tu..bukaaaaannnn~~tapi dalam bentuk STICKY ALBUM...so, saya akan amik pilih gambar2 sekitar majlis yg telah di snap oleh grup member dal sekretariat yg sama dan, kene g hantar cuci (bukan kt kedai dobi taww..g cuci kt kedai gambar laaaa)pastu..amik gambar tu..kene pikirkan caption utk setiap gambar..pastu kene pikir susun atur gambar tu bg menarik org tgk..pastu kene hias2 sket..pastu...tension2 buat..pastu..dh tension..g makan (bukan makan album)pastu..dh makan...tido..dh tido..kerje2 album terbengkalai...dah terbengkalai..esok nye sambung lagi..hahaha...

saya telah menghabiskan seluruh 48jam saya (bersamaan 2 hari) untuk menyiapkan kerja2 ni...tapi..ade gak yg lom siap ...sbb cover depannye saye x print lagi...nk g hanta print jap lagi nihhh..sib baik adik saya yg dh x comel (dulu kecik2 comel taww) tu tolong editkan frontpage album gune KEDAIFOTO (Photoshop)huuuu~~~

nk tgk cm ne yg saye maksudkan ALBUM DOKUMENTASI tu???
ini la die :)

keje2 menampal dan menyusun atur gambar..siap kene hias2 lagi ..cm buku skrap.


mukadimah. =)



sebahagian kerje2 yg telah dibuat....huhu

tau tak nape saye kene buat cepat bende alah ni??sedangkan PK KOku saya x yh rushing buat bende ni...sbb, kalu lagi lame saya perapkan..saye takot..mase utk saye study utk induksi akan terbuang begitu sahaje...

ok, jumpe lain entry..

No comments: