Instagram

Instagram

Saturday, December 26, 2009

antara aku, benang, jarum & manik..DIY

sebenarnye takde ape pun..nk story mory pasal Do it yourself..(DIY) ..alaaa..bkn festime saye buat DIY ni..byk dh kot..dr cat bilik sampai buat makanan sendiri..saye gak yg buat..ok la kan.sekurang2nye anda dapat jimat kos & boleh ikot citarasa anda sendiri..hmmmmmm..jimat masa??hmmm..tgk keadaan la gak..

dlm kes saye ni..tak de la gempak sgt pun..saje nk propa lebih...ni sume kes nk g kenduri kawin la ni..oleh kerana terlalu byk kenduri..maka baju untuk g melaram ke rumah org kawin pun seakan sesi ulang tayang je..asyik2 baju yg same..(padahal tak de org tanye pun saye pakai baju yg same ke tak...saye je kot terperasan lebih..huhu)..then, minggu lepas g la kedai kain nk beli kain chiffon (harap anda yg bergelar wanita@ perempuan tahu ye ape itu kain chiffon, yg lelaki tu...sila tanye awek anda, jika tiada awek..sila tanya kakak @ mak anda..)

saye beli wane kelabu..sbb nk padan kan ngn kain bercorak dan wane yg same..so, sye trus g anta soh buat baju ikot pesen terkini.(rujuk entry sebelum ni..lihat pada baju hijau tu..lebih kurang cm tu la).huhuhu....so, bile smlm bawak balik..aku tgk cm ade kureng je kt baju tu..BIASA...so, aku geledah beads yg penah aku beli kt Kajang mase kt UKM dulu..dpt gak match ngn kale baju...SAVE COST kt situ...

tp, ade masalah di sini, sbb, bilangan beads yg dikehendaki terhad..so, saye buat jahitan ikot suke hati je la..(SAVE TIME...huhuh)..

yg penting, saye suka hasilnya...baru saya tahu, nape kalu beli baju yg dh siap, mahal harganya..sbb, nk jahit manik2 tu bkn senang..kene teliti..baru dpt hasil yg cantik dan kemas..harga baju yg dh siap, bergantung dgn berapa saratnye manik kt baju tu..lag banyak manik..lagi bling2 jadinya..maka lagi mahal harganya...huhuhu...

ok, tgk la pix sblm dan selepas..

sebelum ...(jahit menjahit depan lappy..sambil berFB..)

selepas...utk sebelah tgn je...amik mase yg lame..sbb saye bizi berFB..huhuh

HASILNYA.....tadaaaaaaaaaaaaaaa.....DIY..mmg puas hati...jimat kos!! itu penting..

*sok saye mahu melaram baju ini g kenduri kawen anak kepada sepupu saya yang umornye sebaya ngn saya...saya punye turn ????hahahhaha...tungguuuuuuuu...

No comments: