Instagram

Instagram

Monday, December 21, 2009

kejutan deko deko deko..erkkk..berbaloi2..

haaaaaaaa....ni part yg best..mse siap renovate umh aritu..aku ade request kt ayah aku mintak tolong ayah catkan my bedroom dgn warne fabereto aku..bkn wane biru..tp wane turqouise (hijau kebiruan sket)...dinding bilik ade 4bhgn kan..so, aku beli setin cat wane turqouise tu ngn setin cat wane putih..sebab..aku nk buat duo tone kt bilik..2 bhgn gune original turqouise, 2 bhgn lagi aku cmpurkan ngn wane putih..so, jd lite turqouise la kan..overall cantik la..(sape lagi nk puji bilik aku kalu bkn tuannye sendiri kan??heh!!)..

bilik aku tu..aku biarkan cm tu je (tanpa deco) sampai la time cuti ni..aku g beli 'baju' baru utk tilam.(pun..baru beli).."baju' utk tilam aku beli wane biru..lame dh usha 'baju' tu..mase g kt Jusco ade sale..tanak beli,dh la murah, kunun nk saving...dah tu..bile dh tak tahan nk beli gak 'baju' tu..jumpe la kt tesco..dpt ngn harge yg rm 10 lg mahal dr Jusco...menyesal tak sudah...hahaha
*tgh pikir, perlu ke aku upload gambar 'baju' baru tu??hmmm..tak yh la kot*

pastu nk bg nampak seri dinding bilik tu..aku mintak cat yg lebih2 tu (ori turqouise & lite turqouise) dr ayah..aku nk wt corak sket kt dinding tu..
huhu..corak bunge yg jd pilihan..mulenye aku ade usha kt Tesco (huhu..Tesco lagii..) utk beli wall paper..tp, harge die cm tak bebaloi2 je ngn corak nye..maka , aku telah melupakan niat itu...'conteng-conteng' sendiri lg ok...
close up..bukan bunge rose ni..ni namenye bunge 'suke hati aku'..huhu....

pastu kan, aku ade beli ini...(aku tak tau nk panggil menatang ni ape)..
menatang(ade 3 beradik lain mak lain ayah)..di beli terdiri dr lilin kecik2 tu..pastu bekas utk letak pewangi tu..then, sebotol pewangi tu..aku pilih haruman Apple Blossom..so, bile miyak wangi tu jd panas (sebab kene bakar) haruman epal akan semerbak mengharum di dlam bilik ku..
*p/s : sila rujuk bab 1 Kimia tingkatan 4 mengenai topik pergerakan zarah2 (dari cecair bertukar kpd gas.Molekul2 cecair akan bergerak menjauhi antara satu sama lain kerana haba dr pemanasan telah melemahkan ikatan antara moleku2 tersebut..maka, molekul2 cecair akan bergerak secara rawak dalam bentuk zig-zag dan dipanggil sebagai molekul gas..)huhuh..

fuhhhh..lame giler tak bukak buku kimia..since kene aja SEJARAH kan..hahha

ikot logik matematik
Premis 1: Minyak wangi itu di panaskan
Premis 2: Bilik Roslina harum semerbak dengan wangian tersebut.
Kesimpulan: Jika minyak wangi itu dipanaskan, maka bilik Roslina harum semerbak dengan wangian tersebut.

i like! i like!huhuh

1 comment:

LUVLYDIYANA said...

ambpi..bilik baru nampak! siap ngajar lagi dlm log..tak tahan..tak sbr nak bukak sekolah ke?