Instagram

Instagram

Friday, December 4, 2009

haihhh...sabar je la...

salam semua..entry ni aku nk crite mengenai fenomena yg berlaku 2 hari ni (khamis & jumaat). Fenomena ni berlangsung di Jusco seluruh Malaysia..

ya..anda mmg pandai...ia adalah Jcards day..
aku sbnrnye tak tau la ape tu Jcards day tu..tp, bile member yg same jge exam spm ngn aku tu g tau, baru la aku tahu..ye la kan..aku nk dikatakan shopping kt Jusco tu, tak la..saje suke melepak sensorang kt sane plus..menghabiskan mase sebelum nk g kerje..mmg selalu la..namun nk shopping kt Jusco tak derrrr la...

hmmm...bercerita pasal Jcards day ni..aku g la JJ bukit Tinggi arini...dengan niat nk g sane nk g Maxis Centre je..sbb, aku nk byr bill telefon aku ni..cam biase la..aku kalu gune fon, mmg tak penah nye reti membajet..mesti OVERUSE..selalu kot..huhuhu..tu la, asyik FB mobile je...td g byr ngn broadband skali, sumenye rm 180.70..huhuh...masak..masak...tp tak pe la..selagi masih mampu nk bayar, aku bayar...

pas habis bayar kt Maxis Centre tu, aku g la rayau2 setiap pelosok JJ bukit tinggi tu..makkkkaihhhhhhh....ramai gile manusia yg terkena penangan Jcards day ni...sesak..sesak...sume bhgn jualan ramai orang..tang baju, tang kasut, tang henbeg..toksah cakap la...sumenye BUAT AKU JELES JE..ye la..sbb, aku tak beli..aku tgk diorg beli je...

Sbnrnye aku cabar diri dr shopping bermual dari bulan ni smpi bulan2 yg akan datang..aku telah disedarkan oleh diri sendiri akan tanggungjawab aku kerana aku kini membela sebuah BABY yg memerlukan perhatian yg lebih dr aku..BANYAK keperluan BABY yg perlu aku jga..Di samping aku kene SAVING setiap bulan..++++..aku nk BAYAR SAMAN...sape nk byrkan saman aku tu..whaaaaa...aku taubat dh taknak bawak laju2 dh pasni...skung ni aku berusehe nk kumpul duit...duit tusyen ngn duit2 elaun yg aku dpt dr jge pmr ngn spm pun lom dpt lg..wahai elaun perumahanku yg tertunggak tu..cepatlah masuk dlm akaun aku tu..bkn tiada duit..tp, kurang2 kan lah stress aku ni..aku nk pikir mase depan lagi..owh duit...

SO, ape je yg aku beli sepanjang KEMBARA BERSEORANGAN aku pada hari ni..aku beli bhn2 nk buat Spagetti..hahaha..pastu aku beli coklat..stress sgt..terase nk makan coklat...sekejapan je habis..mmg SANGAT TERTEKAN...(rileks rose..)

Aku ingt kan pas blik dr JJ aku nk g Midvalley..(lagi Kembara Berseorangan versi tak hengat nk balik umh)..huhuhuh...tp, aku cm penat pulak berjalan..so, aku balik la...

eh, tp u ols penah tak berjalan sorang2, shopping sorang2,mcm korg sume tak de member yg bley diajak keluar bersama2??

Aku?? ade ke org nk teman kan aku keluar...ade ke member??
Aku suke sorg2 la...penah dgr lagu Acha Septriasa= Berdua lebih baik???haaaa...aku tak brape setuju..aku suke sorg2..biarkan aku sorg..
tapi, mak aku selalu tak percaye aku g keluar sorg2..selalu ingt aku ni tak berani..takut diapa2kan..ye mak..mmg angah ingt nasihat tu..tp, beri kepercayaan kt angah...selalu dh angah buat kerje@ g mane2 (keluar dr Klang) seorang diri..saje je angah tak bg tau kt mak..sbb, kalu g tau, sure tak ley kuar la punye..(Sori ye mak,angah ni pesen yg lain dr Along ok..)

Tapi, org kate, kalu kite ade masalah...kuar ngn member sekurang2 nye dpt melepaskan sedikit tension tu...
Aku jawab: mmg betul, tp..takkan la kite nk crite sume masalah kite kt org kan...biar aku tanggung, biar aku telan..yg merane pun biar aku je..PUAS HATI!!!

ok la...daaaa..gembira la selalu =)

No comments: