Instagram

Instagram

Wednesday, December 30, 2009

SAYONARA 2009, AHLAN WASAHLAN 2010

rata2 penduduk dunia sedang menikmati sambutan tahun baru 2010 di tempat masing2...saya hanya menyambutnya dihadapan laptop..bkn menyendiri..bukan tiada kawan..tapi cuma tidak mencipta mood utk kearahnya..mood saya lebih terarah kepada menulis blog ni..dikala ini..hihihihi... (sesekali tgk ayat aku ni , dh cm penulis novel dh...pergghhh..giler hebat <--- bangge tetibe)

SAYONARA 2009...

byk yg berlaku sepanjang 2009, pahit masin masam manis kelat payau sume ade...terima kasih pada semua rakan2 yg saya kenal sama ada di sekolah (tmpt bertugas), di tmpt kursus ataupun di laman web sosial terutamanya FB...

PATAH TANGAN>>kes paling yg paling saya tak dapat lupakan..tgn kiri dikatakan patah oleh doktor..dan yg paling di sedihkan bahawa saya menulis tangan kiri, so cm ne nk tulis, pegang pen, nk drive n nk angkat2 barang???kene tahan wad selama 2 hari, pengalaman ditarik semula tulang belulang untuk memperbetulkan kedudukan antara pergelangn tangan dan lengan...pergghhhhhh...Tuhan saja yg tahu...doktor mengatakan bahawa saya kene menjalani pembedahan untuk memasukkan dawai @ pun skru kerana tulang saya mengalami keretakan sepanjang 4 cm....surat pembedahan dh saya tanda tangan..tinggal tunggu tarikh je..dikatakan sebulan selepas tu baru masuk bilik pembedahan...TAPI, Alhamdulillah..saya hanya pergi berubat kampung & tukang urut tu kata saya hanya terkehel sahaja, dan yg paling mengejutkan, tukang urut tu membuka balutan simen tu dan saya hanya bergantung kepada kain anduh sahaja...cuti diberi oleh pihak hospital adalah selama sebulan, tp, saya berkeras nk dtg sekolah selepas 2 minggu kejadian..tetapi mase itu, MAK saya yg hantar & ambil saya ke sekolah...*cm anak manja pulak...huhuhu...sebulan selepas tu..tgn saya baik sepenuhnya..tp, masih tidak berani untuk mengangkat brg2 yg berat..mujur ada anak2 murid yg baik hati ingin menolong saya...kisah paling tragis beb...sib baik kt pergelangan tgn je..jari sume ok lagi..JARI MANIS pun masih ok,..*bley sarung cincin* <------gatal siooottttt... balutan sementara cz masuk wad dh tgh malam..doktor takda sbb dh masuk weekend..mak pulak dh balik umh, tinggal aku nangis kt wad sorg...tu la..sape soh carik pasal???

sebelum kene gunting simen tu..wak tukang urut kate, kalu saya terus pakai simen tu..tangan saya akan bengkok...*nnti tak cun* <-----perasan lagi!!! tgn selepas dibukak simen oleh tukang urut tu.. mase ni mak saya yg drive..


FB>>rasenye awal tahun dulu member saye ade kurang 30 org shbt je pun..ntah cm ne bley jd 200++ lak skung..sumenye ade yg kenal mase skolah, then terpisah pulak..pastu kenal kt FB, pastu ade yg kenal atas kawan..kirenye..kawan punye kawan menjadi kawan saya dan kawan kepada kawan saya yang lain...itulah penangan FB..

SMKSA>>tq kepada rakan sekerja saya yg byk memberi tunjuk ajar sepanjang setahun bergelar pendidik..byk yg saya pelajari dr senior saya..sumanya pengalaman..pengalaman tidak boleh diberi sijil penghargaan..so, saya mmg sgt menghargainya..saya akan gunakan semula pengalaman anda utk kebaikan bersama.

tahniah kepada sahabat handai yg dah bertunang, berkahwin, dh dapat anak pertama, kedua dan seterusnya...selamat membina keluarga..tq diaatas undangan anda dan pasangan ke majlis2 anda..tq kerana masih sudi berbalas SMS dgn saya..memberi tahu keadaan anda...persahabatan kita berterusan smpi bila2 ok...=)

tq kepada yg hadir dlm hidup saya..yg pernah mengembirakn dan adalakala mendukakan saya...saya simpan, saya telan, saya tafsir, saya apply & saya adapt balik..hahaha..<----cm poyo je aku... terlalu byk kenangan 2009..taktau nk gugel yg mane satu dr kotak ingatan saya..itu je la yg dpt diringkaskan..


layan la gambar gambir ni..=)
dgn mira..adik angkat..

cupcakes lom deco..keCINTAan saya...

cuppies afta deco..nubis yg buat mmg tak cantik pun...huhu..

makan2 kt umh Umi saya..sekitar saya itu adalah jiran2 Umi saya..

wif my adek..mase ni nk g picnic..lupe lak kat ne...



kaki saya ngn kaki Syerie..g Fish Spa @ Mid Valley..best!!

muke tahan geli sbb kaki kene makan ikan...

bebudak kene dende semasa Perkhemahan perdana SMKSA 09..tak sangka terlibat dlm program berskala besar ni..<---cm poyo lgi aku cakap..hihihi para peminat saya a.k.a peserta perkhemahan...bese la kan..cikgu paling diminati..<-------tak bley blah perasan..huhuhu.. barisan guru sesi petang yg diberi penghargaan oleh barisan pentadbir..

and the award goes to...ia menjadikan saya utk berusaha lagi..bkn utk award..tp..saya nk kutip pengalaman..

bersama rakan2 dan rakan kepada rakannya..=)

ngn kazenssss mase raye 2009

miss organizer wif frens sms Majlis berbuka puasa a.k.a reunion SAMHSg.Bertih PMR 2000

calon - calon yg boleh disunting utk jd suami....kih3..*semua dh berpunya kottt*

bersama VIP dlm Kelab Guru & Staff SMKSA..thun 2010, saya tersenarai dlm AJK Kelab ni...portfolio telah betukar tgn..nntikan sahaja sumbangan dan buah fikiran saya..


Master of Ceremony...

Roslina wif frens @ Hi-Tea DYMM Sultan Selangor

*******************************************************************

layan plak gambar member kawin ye...MEMBER yg kawin ok..

Sufi & Isdayanni @ Meru
Hazwan & Nor Zihan @ Banting

Nazihah & Kamarul @ Blue Wave Hotel, Shah Alam...*thanks to photog..=)*

Siti Aishah Jilani & Pasangan @ Meru

Nonie & Azman @ Jalan Limau , Meru

Hidayah & Alif Khanis @ Jalan Nenas, Meru

hahahaha..terlalu byk sebenarnye member2 yg kawin..nk upload gambar pun amik mase...ni jela yg saya sempat tempek..

AHSAN WASAHLAN 2010...

dengan ini saya mengalu-alukan kedatangan 2010 dgn hati yg terbuka, thanks to Allah kerana memberi kesemempatan utk saya bernafas lagi utk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang anak, seorang pendidik , seorang pekerja & seorang hamba-Nya..berkatilah perjalanan kerjaya saya pada tahun hadapan..amiiinnn...

2 comments:

LUVLYDIYANA said...

rose..happy new year..

Master Yoda said...

slamat m'jlnkan tugas ngan jayanya tuk thun ni (2010)

mudah2an dpt kakak ipar tahun ni juge (suh abg tu ngorat cepat2, kasi pakai engine turbo, bukan engine jet g hilang tu ye...kah kah kah)

rajin2, lawat la blog den yg tak seberapa tu (takde lampu lip lap lip lap mcm blog ni...hehe)

http://masteryoda1983.blogspot.com