Instagram

Instagram

Wednesday, December 30, 2009

CINTAku utk 2010

entry ni sebagai guideline saya utk capai ape yg ingin dicapai pada tahun 2010..byk sebenarnye yg telah saye set dlm fikiran ni..mcm2 nk buat..mcm2 nk perbaiki, tapi..bolehkah ? sanggupkah ? jawapan saya..."think positive, rose" <----- cakap kt diri sendiri ni... saya nk simbolkan asas kepada harapan saya pada tahun hadapan dgn simbol hati..yeah..hati..alaaaa...heart la...alaaa..gambar LOVE tu...LOVE is CINTA ..betul la kan?? yeah..cinta kt mcm2..byk yg aku cinta,byk jugak yg bakal aku pelajari untuk mencintai & belajar utk dicintai....Cinta suatu yg luas skop dan pengertiannye..tapi disini saya bukan nk menterjemahkan istilah cinta buat bacaan anda..rasenye anda tahu apa itu cinta kan??sbb, CINTA adalah suatu yg subjektif..mcm2 tafsiran boleh dibuat. CINTA saya pada 2010 ade 4 bahagian yg utama..lihat pic bwh ni...
CINTA pada KERJAYA
CINTA pada DUIT
CINTA pada KELUARGA SAYA
CINTA pada CINTA SAYA =)


sbnrnye, sumenye takde ranking pun..cuma 4 ni je yg utama..

CINTA pada KERJAYA >>. saya tanak bicara tentang tugas2 dan jawatan2 yg saya dapat utk tahun 2010..cukup la sekadar saya labelkan dgn ayat(dipinjam dr ayat sahabat saya tanpa izin drnya) ini :" jawatan / tugas merupakan anugerah dalam cabaran" so...think positive. Saya tanak membuat kesimpulan dgn berkata itu ini, tidak boleh itu, tidak boleh ini sebelum saya mencabar diri saya dulu utk melaksanakannya..Tapi biasalah..dlm melaksanakan sesuatu keje..cabaran itu akan menjadi hebat sekiranya ade elemen2 luaran yg diingini dan dak diingini datang tanpa memberi salam dulu. Ini menjadikan situasi si pembuat kerja akan berada dalam keadaan STRESS.So, itu mmg normal. Stress dlm cabaran adalah LIFT KEJAYAAN (biasa org kata 'tangga kejayaan' ..skung dh maju..naik lift je ye).

CINTA pada DUIT>> satu perkara yg mmg sye sgt obses nk buat..hrpn tahun depan agar saya beroleh rezeki dari sumber2 halal (itu sudah semestinya) supaya saya boleh menampung kos2 rawatan Blacky..kos2 kesalahan saya (padan muka saya dpt surat cinta dr POLIS), kos2 maintainance diri (WAJIB tu..kerana diriku begitu berharga). Owh ye, byk perancangan bakal dibuat yang memerlukan kos..so, saya perlu bersiap sedia utk menjadi BIJAK dlm mengurus kan perkara ini...-----> saya perlu kerja lebih kuat dan gigih lagi!!

CINTA pada KELUARGA >> bkn saya tak cinta kt keluarga saya sebelum ni....malahan, cinta pada mereka pun tidak penah pudar..saya cuma mahu menambahbaikan /upgrade rasa sayang & cinta saya melalui tanggungjawab2 yg bakal dan dah pun dipikul..kat sini saya mahu berterima kasih kepada parent saya yg paham keadaan saya. tq kerana menjaga saya..

CINTA pada CINTA >>hmmm...tidak mahu berbicara mengenai hati dan perasaan disini kerana segalanya berkemungkinan..semuanya telah ditetapkan olehNya.. cuma saya berharap agar ape yg saya sudah lalui dah bakal lalui akan mematangkan saya, memberi saya pengalaman dan pembelajaran yg baru utk mengenali dan memahami istilah bercinta. Saya akan berusaha kearahnya..kerana saya tahu MATLAMAT & TARGET(azam gak tu) saya...=)


mungkin ada diantara anda yg membaca setakat diatas ini terus membuat kesimpulan dgn mengatakan bahawa saya tidak meletakkan 2 bahagian CINTA iaitu cinta pada Pencipta dan cinta pada diri sndiri..ya, mmg..2 bahagian cinta itu mmg tetap menjadi keutamaan dlm diri..tp, yg saya paparkan ini adalah keCINTAan saya pada tahun 2010..harapan..azam..semoga saya boleh menilainya pada 31/12/2010..doakan saya panjang umur. InsyaAllah..

No comments: