Instagram

Instagram

Friday, August 20, 2010

Masa sangat pantas

Salam, 4 hari tinggalkan blog...bukan xde crite nk tulis..tapi, tuan punye blog sgt penat/letih ngn kerje2 harian..walaupun kerja2 dirumah tidak 100% saya buat tetapi saya sangat letih melayan karenah bebudak ngn kerja2 di sekolah...lagi puase, lagi penat...kalu x puase pun penat gak...opppsss......

Smlm, mbah saya dtg umh, mbah datang sini sbb nk buat treatment mate...Alhamdulillah mate mbah dh ok..kene buat rawatan susulan je...smlm mbah dtg ngn Pakcik Mamat..time kitorang dok sembang2 pas berbuka pose tu..mbah tetibe cakap yang skarang ni cepat betul mase berlalu...tup tup dah 10 hari pose...rase cm smlm je start 1 Ramadhan..huhu...pastu saya cakap la, sebab ape rase cepat...sebab skarang umo kite makin meningkat...sebab dulu time kite kecik (merujuk pada diri sendiri) kite mesti suke kalu bulan pose berakhir dgn cepat dan mesti tanye kt mak kite brape hari lagi nk habis puase..huhu...sebab ape??sebab, budak kecik mesti tak sabar nk sambut raye sebab nk collect duit raye..itu je...dulu ,kalu sape yg dapat duit raye paling banyak..die mmg champiioonnnnnnn la kan..

Pastu yang membezakan kita sekarang...saya yang akan memberi...tak kira utk budak kecik, mahupun org2 tua...itu tanggungjawab apabila kita dah besar...dan kalu cam saye mmg sgt terase cepat sebab persiapan raya kali ni bakal melibatkan saya sebanyak 80%..waaa....nape saye ckp cm tu??sebab dari bab beli kuih raye..order kuih raye..beli persiapan raye...sume saya akan tanggung...duit raye jgn cakap..mmg dh ketepikan siap2...kazen2 yg kecik2 meremut pun bukan main banyak ok...lom lagi , setuden saya yg dh plan siap2 nk dtg umh...adeii..sib baik setuden dh besar...xkan la nk dpt duit raye lagi kan???hahahahaa...adooooiiii laaaa..

Takpe la...setahun sekali...bukan selalu...tapi nk buat selalu pun xpe...tapi kene pikir byk kali la jugak kan...so, oleh kerana setahun sekali...maka, saya telah buat pembahagian perbelanjaaan utk raya yg bakal menjelma nnti...

Mode: rase cepat sgt mase berlalu kerana dihambat rasa sibuk yg tak penah berakhir...

No comments: