Instagram

Instagram

Sunday, August 1, 2010

camping @ Kalumpang




salam..hai semua, entry ini adalah berkaitan pemergian saya selama sehari semalam (jerrr)..kerana mengikuti 40 orang pelajar tingkatan 1& 2 ke Kem Jatidiri pelajar di Kalumpang Resort & Training Centre..program ini dikendalikan sepenuhnye oleh pihak konsultan...iaitu.Thaqif Training & Consultant yang terdiri dari En.Shah , Ust Sufian, dan 3 org fasilitator yang mane mereka bertiga ni masih lagi menuntut di IPT..

Guru2 yg join camping ni ialah saya, Kak seri, kak lin, fikri & fahmy..bebudak gerak dr skolah kol 9 pagi..manakala saya ngn kak seri serta kak lin naik Livina bergerak kol9.30 gak la...hehe...kami bertiga mmg memilih untuk naik kereta sbb, kami mahu melencong skejap sblm smpi kt Kalumpang sane tuh..huhu...alhamdulillah..mmg kami smpt melencong,..T_T

Program bermula pada pukul 3 patang selepas semua pelajar Islam balik dari Solat Jumaat di masjid yang berdekatan...nk tau x, diorg g masjid naik truck..haha..ni gambar diorg...semacam bebudak pelarian pun ade saya nengoknye...


aktiviti pertama adalah sesi memanaskan badan untuk menguji tahap kerjasama dan ketahanan mereka dalam berkumpulan...mereka terpaksa membuat warm-up dalam keadaan hujan dan semakin lama..hujan semakin lebat...nak tak nak mmg kene buat gk..bile pikir2 smula..haaa..padan muke korg...kt skolah aku soh jgn main ujan,korg nk gak main ujan..sbb, kalu kt skolah main ujan, korg masuk kelas dlm keadaan basah kuyup..pastu mule la buat alasan macam2...skarang nih..bile dh kene soh buat task dlm ujan, korg merungut plak kan..basah laaa..itu laaa.ini laaa...






hihi..ni kan..diorg tgh buat task ni kan...sbnrnye..diorg berada didalam kolam itik..sebelah tu je ade kolam itik..so, najis2 itik sume mengalir dlm takungan air yg diorg masuk ni...euwwww...

pas aktiviti ini, diorg ade aktiviti Fear Factor...ade 3 tasks yg diorg perlu selesaikan...1) cium katak,2) makan bawang merah dan 3) makan telur masin...euuwwwww...yuckssss
diorg ni muke je cm ganas2..tp, pengecut gak..takot beb..ngn katak lagi la...bawang ngn telur tu..kalu saya sendiri mkn mentah2 cm tu pun kene pikir byk kali..tp, diorg lelaki kan..so, tunjukkan lah yg diorg ni tak gentar...ape daaaa..yg penting,,,cikgu korg ni..tukang amik2 gambar je...huhu

tgh bersihkan lapisan pasir yg ade kt telur masin tu....

masing2 kene WAJIB kunyah dan telan seketul bawang besar....

kene dan mesti CIUM katak itu....

takut-takut-geli...euwwww


fasi nk bg bebudak pegang katak...

ok,lepas aktiviti ni..ujan pun dah reda..ade sedikit2 renyai la kan...En.Shah bertanye kepada saya adakah saya mahu mengikuti ekspedisi bebudak tu ke dlm hutan???saya kata, ya! saya mahu ikot...diorg cm x caye , sebab....fes...saye perempuan..seken, sume dak lelaki...tert...baru pas hujan..bahaye...fort..diorg takut saya kene gigit ngn pacat...n saya x tahu langsung cm ne nk buang pacat..so, dgn muke yg x percayanye..mereka membekalkan saya sebungkus garam dan syaa bertanye...nape bg garam??x bg spray utk repel pacat tu???diorg kate...cikgu taburkan je garam ni, time pacat tu mule nk sedut darah...owhh my gossshhhhh...saya cm dlm dilema...nk ikot ke tak..nk ikot ke tak...malu beb..mule2 nk g..kan tetibe x jadi pegi..sure kene gelak ngn students aku yg sengal2 tu....
so,saya pun ckp yg saya mmg nk g..so, ok la...ade 40 org pelajar jage saye...huhuh..berbunge hati..sbb, ade students jage..tp........

hahahaha...sambung lain entry....


No comments: