Instagram

Instagram

Wednesday, August 4, 2010

rojak

jam dh menunjukkan pukul 12.37 am| Rabu...tinggal bebrapa hari je lagi nk smbut 1 Ramadhan...yang saya tahu bahawa puasa dan raya kali ni mungkin berbeza..semuanya berbeza...mungkin tidak semeriah dan sebahagia seperti tahun lepas...kami mungkin menyambutnya dalam keadaan biasa2 sahaja...kesibukan tugas kerana memikul beberapa jawatan di sekolah dan banyak kerja2 sambilan yang saya buat menjadikan saya seorang yang kalah..yeahhh..saya kalah dalam mencari arah sebenar dan tujuan saya bekerja...tuntutan kerja menyebabkan diri saya kalah dan perlu (tak nak menggunakan perkataan TERPAKSA, sebab nampak mcm x ikhlas) untuk memberi komitmen yg penuh terhadapnya...

akan tetapi,saya suka keadaan sebegini rupa..walaupun tugas2 ini menjadikan emosi saya tidak stabil..tetapi, sekurang2nya..emosi saya yg satu lagi itu dapat ditutup oleh kesibukan saya bekerja...

2 perenggan ini telah mengambil masa 8 minit untuk diluahkan..semuanya apa yang terbuku dihati dan pemikiran saya....hari ini sebahagian matlamat hari ini tercapai yang mana, kerja sambilan, mencari buku rujukan di JJ Bukit Tinggi, mengemas susunatur buku2 atas meja,install perisian mathematic yg mana kelak ia akan berguna kepada saya, lagi ape ek....hmmmmmmm...haaaa...ngaja pelajar saya mengikut target harian yg telah saya tetapkan, menyusun dan memberi kad kemajuan pelajar serta baru sahaja siap 'scan' dokumen dari buku kerana saya ingin memberikan kelainan dalam memberikan penerangna kepada para pelajar...semuanya telah siap...

arini juga ade 'bunga-bunga pergaduhan' antara pelajar2...sempat saya berlari dari kantin ke arah tmpt pergaduhan tersebut...dan hari ini juga ,saya memberi arahan (marah secara terbuka sebenarnyeeee...huhuh)kepada pelajar2 yang membuat onar semasa beratur sebelum masuk ke kelas...

haihh..bile dah membuat tindakan luar kawalan..maka, saya turut mengimbau kembali detik2 ketika kereta saya baru sahaja kene gores...dan saya takut apabila perkara sebegitu rupa terjadi lagi....

jam dh pukul 12.53am...saya lom solat lagi rupenye..daaaaa..nk isyak..ampunkan hambaMu ni Ya Allah...ku lambat mengikut arahan mu....sesungguhnya Kau maha menguasai....

arrrggh...ngantukkk...

No comments: