Instagram

Instagram

Friday, February 4, 2011

Memberatkan kepala ;|

Heeyyyaaa, kite jumpe lagi dalam keadaan diri yg mule rase x sedap2 badan ni sbb baru kene hujan sebab saya baru balik dr rewang kt umh jiran saye..

Nak crite pasal kenduri yg jiran saya adakan ini adalah kenduri kesyukuran sbb anak die dh masuk JAWI (ehhh..bukan dapat kerja kt Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan tuhh..ni masuk JAWI sbb "tutttttttttttt" budak tu dh kene potong time bulan 12 yg lepas...so, baru parent die nk buat kenduri pada tahun ni..

Saya pun pegi la tunjuk muka dan buat2 cm menolong la kan..(drama itu penting!!)...dan kalu dh nameye rewang..mmg xyh cakap la kerja ape yg perlu kita buat..mmg byk kerja..so, saya pun saje la amik tugas ringan2 sperti menggoreng pisang untuk santapan minum petang buat para tetamu dan org yg rewang tadi...

Ku sangka kan panas hingga ke mlm nnti..rupa2nya..awan hitam dh mula berganjak ke kawasan kami...ape lagi...hujan turun mencurah2 dan saya yg dok menggoreng pisang ni dok tunggu la pisang tu utk garing..rupe2nye..mmg x garing2 pun...sbb, air hujan tempias masuk ke dalam kuali..mnyak masak dok bunyi cm pisang tu nk garing je..tp tunggu punye tunggu...pisang tu tetap x masak...aduhh..penat je saye dok ngadap depan kuali tu...

korang tau x, pisan ni dh terlalu masak sebelum di masakkan...maka, bile kite goreng, pisang ni x lekat tepung..dan wrinkle sendiri..pastu makan minyak byk plak tu time menggoreng...tensi je aku goreng mknn ni...haihhh




Maka diri pun mula fedap dan diri pun mempulangkan diri meredah hujan yg sgt lebat..walaupun rumah saya hanye kurang dr 100meter sahaja..Hasilnya, habis baju basah..tudung ape tah lagi..dan kepala dan dan pening..sbb kene hujan...adoiii....kepala dh berat dh ni..mntak2 jgn la demam atau selsema...tp dr pengalaman saya, kepala saya agak kental sekiranya terkena hujan..(bukan belagak nihh)...saya susah nk kene demam..tp, harap2 kali mmg xkn demam la ye...


ok..c u next time...

No comments: