Instagram

Instagram

Thursday, February 3, 2011

Suke menyibuk kan??

Halluuu semua, Assalamualaikum.....sila lah jawab salam..kalu x jawab dosa...kalu jawab..tandanya sayang.. (trademark Maria Elena kt VLOG die yg da VAST da VOOOOMMMM tu..)

OK, nk cerita pasal saya yg dh mengCOP MOHORkan diri saya sebagai penyibuk...Penyibuk mengikut kamus bahasa sebelum masihi bermaksud "Orang yang suka menyibukkan diri dengan perkara-perkara yang tidak ada kaitan dengan dirinya.."

(sila lah anggukkan kepala jika anda setuju ye..kalu x setuju..korg cariklah maksud sendiri ye...)

Then, crite pasal menyibukkan diri ini bukan paksaan mana2 pihak,tetapi ia datang secara semulajadi (perghh..dah macam tafsiran perasaan cinta plak..dtg dgn sendiri lak tu.....syabbbaaaassss bettiiii)..owh ye..berbalik pada kisah menyibuk dan penyibuk ni..dah terjadi sejak dulu lagi..(bukan sebelum masihi yg pasti)...sejak rakan2 rapat nk kawin...terutama kawan2 yg mmg seGENG dan sekepala...tak lupe gak..bukan stakat rakan je..abang sendiri punye majlis pun kene turut menyibukkan diri...

Cerita satu-satu lah ye...

Cerita 1:

Sheela nk tunang, sehari sebelum die tunang, saya baru sahaja balik dr Melaka kerana bercuti di Pengkalan Balak...Sheela ade nyatakan bahawa soh saya carikkan Cakar Ayam (sejenis makanan yg diperbuat dari keledek..dihiris2 kecil seperti fries dan disira dgn gula...).Cakar Ayam tersebut untuk tambahan sebagai balasan dari pihaknya ke pihak lelaki...

bukan penyibuk kan?



Cerita 2:

Along saya nk tunang, dan kes ni paling penting kalu SAYA tak jadi Penyibuk..haha..Along mmg x MASTER la kalu nk buat persiapan utk pertunangan sendiri...sumenye die serahkan kt mak. Dan seperti biase lah..mak berpasangan dgn say kalu nk beli itu ini sebagai persiapan majlis tunang along..haihh..tok sah cakap la..hantaran along...saya buat hokkey...sirih junjung...tangan saye yg buat gak...wacakap tarak tipuuuuu woooo~~



100% saye yg gubah ok...mane ilham dpt ntah yg boleh buat cenggini...

*kalu buruk sila diam2 je ye..kalu cantik..sila komen ye...
tqvm


Boleh diiktiraf sebagai penyibuk x?


Cerita 3:

Mase Diana nk nikah...diana soh saya buatkan kek lapis sbg tambahan goodie bag yg die nk bg kt tetamu...Tapi saya plak ni bley plak berkampung kt umh die sbb nk touch-up hantaran die..hahaha...dah la hantarannye sgt2 menarik..hiasan yg cantik..takkan nk biarkan di cacatcelakan la pulakkan...pastu x pasal2 time Diana nikah malam tu..saye jadi pengapit die...ad-hoc punye keje..adoiiii...



Penyibuk jugak ke?


Cerita 4:

Awal bulan 1 yang lalu, jiran saya kawen...saya mmg x tolong atau menjengah beliau di rumah untuk melihat persiapan yg telah die buat...tapiade satu malam tu, saya pegi umh die untuk tgk persiapan terakhir die...dan x semena-mena, saya pun menolong menyiapkan goodie bags beliau.Tu lom sesi sibuk menyibuk di hari persandingan die lagi...hihi

;P


Cerita 5:


Minggu depan, Aifaa nk kawen..die buat majlis tunang dan nikah serentak...da memandangkan sekarnag tengah cuti sekolah...saya pun turut menyibuk2 bertandang ke rumah die untuk tgk die buat hantaran untuk di berikan pada pihak lelaki...Sibuk bg pandangan pasal itu x kena, ini x kena..kene buat cm tu..kene buat cm ni...sbb ape..sebab mahu tolong kawan punye pasal..mesti bg pertolongan yg terbaek tuk kawan sendiri kan?

penyibuk nyerrr lah kan...

Cerita 6:

Dalam masa yg sama Aifaa nk buat persiapan kawen die...saya pulak dok sibuk keluar temankan kawan saya yg sorang lagi ni utk beli barang pertunangan die...tadi kami bersoppink di sekitar shah alam sahaja..dan itu pun telah memberi kepuasan buat kawan saya sbb, hampir 80 % persiapan sudah dibeli...Tahniah Syeri...luv u..

whoaaaa.....sibuk betul ni....


Ekceli~ saya mmg dh perasan yg diri saya suka menyibuk kisah2 persiapan kawan/abang sendiri ni...ntah la..suke kot tgk diorg beriye 'melangkah setapak' dlm hidup diorang...PLUSSS...saya mmg suke bab2 gubah hantaran..sbb, menggubah itu cm seni dekorasi...pastu, saya dapati, apabila saya sibuk2 menyibuk hal orang ni..saya lebih tahu tentang trend terkini...mane yg cantik..mane yg x cantik..mane yg tgh jadi trend..mane yg out-dated ....sambil2 tu..tahu la..harge2 yg ditawarkan untuk barang2 tersebut..Mungkin..time saya punye turn nnti, mungkin trend dh berubah, harga dh makin mahal...atau pun saya buat ala kadar sahaja...(nampak sgt cm lame lagi nk melangkah kan??)

Akhir kata....BAAROKALLOHULAKUMAA~...in advance...


nota kaki: x byk letak gambar..sbb, byk yg dh delete dr simpanan..

3 comments:

Azwan Aziz said...

turn anda bila lagi?

rose sensei said...

Azwan: tu la...berkawan dan sedang berkasih..tp, mmg x fikir pasal untuk kehadapan lagi...

Azwan Aziz said...

kalau dah cukup persedian, tak salah kalau dipercepatkan...hee